Zelená míle



Originální název: The Green Mile
Autor: Stephen King
Rok vydání celosvětově: 1996
Nakladatelství: BETA Dobrovský
Žánr: Fantasy, Román, Thriller
Počet stran: 344 stran
Obsah:
V roce 1932 se Amerika zmítala v otřesech velké krize a život se zdál být trpký a obtížný, jako ještě nikdy předtím. Příběh se odehrává ve věznici Cold Mountain, kam jsou transportováni odsouzenci na smrt. John Coffey je člověk, který si trest smrti zaslouží více než kdokoliv jiný. Tento mohutný obr byl odsouzen za smrt dvou malých dívek. Řekli byste možná, že cesta k poslední odplatě bude krátká a milosrdná - ale sami poznáte, jak se můžete mýlit. Doprovodíme společně Johna Coffeye na jeho poslední cestě, podobné zlému snu... 

~~~


Myslím, že nemá moc cenu, abych vám tuto knihu představovala. Skvěle ji představí anotace a navíc bych řekla, že zrovna tato kniha je velice známá díky stejnojmennému filmu. A asi budu mezi tím malým počtem lidí, co nikdy film neviděl. Ani nevím, zda bych se na ni chtěla podívat, bohatě mi stačila kniha. A dá se říci, že mě i dokonce od filmu odradila.

Popravdě, na tuto knihu jsem se ve čtenářském kroužku velmi těšila. Ale nevím, čím to, ale kniha mě tolik nechytila, jak to obvykle mívám u jiných kingovek. Do Zelené míle jsem se ale vůbec nedokázala začíst, a proto mi její čtení utíkalo šíleně pomalu. A řeknu vám, že jsem ráda, že už ji mám konečně přečtenou.

V knize se objeví celkem dvě časové linie a je to hlavně díky tomu, že původně tato kniha vycházela v šesti knížkách. Takže v jedné se odehrává děj na Cold Mountain a ve druhé v domě pro staré lidi. Zrovna ty scény, které se týkaly přítomnosti, mě vůbec nenadchly a měla jsem, co dělat, abych to učetla.
I zastavené hodiny mají dvakrát denně pravdu.

Ani nemohu vypíchnout, že by se mi v knize líbila nějaká ta scéna. Příliš mě to nezasáhlo a jakožto, co mě tak bavilo, byly spíše scény týkající se Delaxcroixe a pana Jinglese. Ohledně děje jsem si přišla tak nějak vzdáleně a nic jsem tam neprožívala. Ani bych neřekla, že by se během čtení projevily emoce.

Příběh je vyprávěn pohledem Paula Edgecombeho, takže nahlédnete do pocitů jedné z postav. Na to, že tu je pár postav, jsem si nedokázala vytvořit vztah k žádné z nich. Jako by byly pro mne obyčejné a nedokázaly mě pořádně zaujmout. Co tak přemýšlím, tak ani nemám postavu, kterou bych tam přímo vyloženě nesnášela. Ačkoli na to místo by jedna skvěle pasovala, prostě nic k ní nevzniklo.

Pro mne je to zatím nejslabší kniha, co jsem četla, a která mě dost zklamala. Vypadá to, že jsem měla na ni moc vysoká očekávání. Věřím, že zrovna touto recenzí tak trochu půjdu proti proudu, protože, co jsem koukala, tak je vychvalovaná. Tak snad příště se s další knihou od Kinga lépe trefím.


Co jsem tak koukala, většina obálek obsahuje filmovou obálku. Ale teda po delším hledání, mě zaujala španělská obálka, kterou vám sem i přikládám.

★★☆☆☆

9 komentářů:

  1. Mně se kniha líbila, ale k filmu budu mít vždy asi větší vztah a více mě dojímá.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já musím říci, že jsem knihu milovala. Četla jsem ji tedy asi už před deseti lety, ale dodnes si pamatuji ty emoce. Kniha se mi líbila dokonce více než film :)
    Ale je pravda, že King je moje srdcovka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě tak dostala. :) Jakožto Kinga mám taky ráda, ale tohle mi bohužel nesedlo. :/

      Vymazat
  3. Ja som od Kinga zatiaľ nečítala, ale tento príbeh si chcem prečítať, pretože filmové spracovanie je výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti bude líbit mnohem více než mě. :) Jen u Kinga trošku počítej s nadpřirozenem. :)

      Vymazat
  4. Já osobně jsem od Kinga četla pouze Carrie a moc nadšená jsem z ní nebyla, od té doby jsem se k žádným jeho knihám nedostala. :) Pokud někdy změním názor, do téhle knihy se s největší pravděpodobností nepustím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Též se této knize pro příště vyhnu. Jednou mi to bohatě stačilo, i když je tak opěvovaná. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.