Sen Ockerwee


Originální název: Fevre Dream
Autor: George R. R. Martin
Rok vydání celosvětově: 1982
Nakladatelství: Triton
Žánr: Horor, Román
Počet stran: 448 stran
Obsah:
Sen Ockerwee je fascinující upíří příběh zasazený do doby a prostředí, které známe od Marka Twaina: na starou Mississippi, jejíž vody brázdí veliké a hrdé kolesové parníky. Navíc to není jen mistrně vystavěný a napínavý příběh o souboji se zlem, ale také dokonalá ukázka spisovatelské virtuozity. Martin tu téměř marnotratně do jediné knížky zasadil celou řadu postav, jako jsou kapitán Abner Marsh nebo Mrzout Billy Tipton: postav, na které se po dočtení knihy rozhodně nezapomíná. Putují po kalných a mlhami zahalených vodách Mississippi až do míst tak děsivých, že strach o život je tam tou nejmenší z jejich starostí... 

~~~

Na další měsíc čtenářského klubu mohu být pyšná, přečetla jsem další knihu. Tu bych si tak či tak přečetla, protože George R. R. Martin patří mezi autory, od kterých si chci přečíst jeho knihy. Přece jen jsem začala Hry o trůny a budu si je muset znovu připomenout, ale to už odbíhám od tématu.

Tato kniha je převážně pro ty, kteří se zajímají o řeku, parníky a starou, dobrou Mississippi. Upíři tu zde určitě mají svou roli, ale opravdu nejdůležitější je řeka, což je dost vidět během celého příběhu, ale zas na druhou stranu to vůbec není divu.

Zprvu mne velice bavily části týkající se plantáže Bayou, zbytek už mě tak extra nechytil. Jakmile se změnila i místa probíhání děje, můj zájem o knihu se snížil. Nějak extra mně to nechytilo a ani nebavilo. Pro můj vkus tam něco chybělo, a když se to "něco" objevilo, tak tam bylo opravdu kousek a já se toho nestihla nabažit.

Tady má řeka tisíce tváří. Někdy je zlatavá a ožívá drobounkými vlnkami od vodoměrek bruslících po hladině a od toho, jak voda obtéká napůl potopenou větev.
 Ale jedna věc, co je na tom naprosto skvělá, je název. Je to vskutku pěkně promyšlené a proč se kniha zrovna takto jmenuje, se dozvíte z jedné konverzace. Od té doby vám to už tak zůstane před očima a třeba si řeknete, že jak jste tohle mohli tak přehlídnout, či povíte, že je to pěkně vymyšlené.



To vybírání zahraniční obálky pro mě bylo extrémně těžké. Trvalo mi, než jsem se rozhodla mezi anglickými, čínskou a ruskou obálkou. Nakonec jsem tedy vybrala anglickou, která mi přišla, že svou barvou se hodí k ději.

★★☆☆☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.