Terapie láskou


Originální název: The Silver Linings Playbook
Autor: Matthew Quick
Rok vydání celosvětově: 2008
Nakladatelství: Knižní klub
Žánr: Filozofie a etika, Román
Počet stran: 271 stran
Obsah:
Pat Peoples se vrací z léčebny pro duševně choré a svět kolem mu nedává příliš smysl. Oblíbený fotbalový tým hraje na stadionu, který před několika měsíci ještě nestál, přátelé mají manželky a děti, ačkoli nedávno byli ještě svobodní. Nikdo mu nechce vysvětlit, jak je to možné, ani s ním mluvit o jeho ženě Nikki, s níž se jistě brzy zase shledá, i když právě teď žijí odloučeně. Pat ale věří ve šťastné konce. Stačí na sobě pracovat, nenechat se odradit, být laskavý k lidem, a život vás odmění. Tak je to ve všech dobrých filmech. Co si o tom myslí váš terapeut, mrzoutský táta nebo divná kamarádka, nehraje roli. Protože je jen otázkou času, kdy odluka skončí, on se s Nikki opět shledá a budou žít šťastně až do smrti. Nebo ne?

~~~

Po velmi dlouhé době jsem se rozhodla, že bych si mohla přečíst bestseller a zkusit tím, proč je to zrovna bestseller. Když nad tím přemýšlím, tak jsem asi nečetla bestseller, který by mne zaujal.

Co se mi vůbec, ale vůbec nelíbilo, byly pasáže, které se týkaly obsahů knih. Takže jsem se krásně dozvěděla, jak dané knihy skončí. Pokud jste nepřečetli Šarlatové písmeno, Velkého Gatsbyho nebo Sbohem, armádo! a další... Jestli si chcete je přečíst, vyvarujte se této knize, protože ta vám to vyzradí.

Možná některé z vás příběh zaujme a bude se vám líbit. Mě extra nechytil, možná jsem očekávala něco jiného. Nevím ani části amerického fotbalu mě nebavily, které pro rodinné vztahy byl velmi důležitý. Tak či tak nepochopím až takovou posedlost fotbalem.
 
 Co mi ovšem sedlo, byl autorův styl. Jeho styl psaní se mi lehce četl, a tudíž jsem knihu dokázala přečíst za pár dní i přesto, že mi přišla taková podprůměrná. Většinou mi takové knihy trvají déle na přečtení.

Každý temný mrak má stříbrné lemování. 
- anglické přísloví

 Ani jsem si neoblíbila nějakou postavu. A to, že jich tam nebylo jen pár. Možná když nad tím tak uvažuji, mě asi zaujal Jake a jeho manželka. Ti se tam ovšem tolik spolu nevyskytovali, když už, tak převážně jen Jake.


Tentokrát mi výběr obálky dlouho netrval, protože jsem měla ihned jasné, kterou zvolím a ukážu ji. Zvláště tady se mi líbí, jak název knihy v češtině a v angličtině je naprosto rozdílný.

★★☆☆☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.