Malé ženy


Originální název: Little Woman
Autor: Louisa May Alcott
Rok vydání celosvětově: 1868
Nakladatelství: Albatros (1974)
Žánr: Román
Forma: Pevná vazba
Obsah:
Romantická Meg, nezkrotná Jo, nenápadná Beth a rozmazlená Amy. Čtyři sestry, které musejí čelit stesku po tatínkovi, který bojuje v občanské válce, chudobě či vážné nemoci, ale hlavně svým vlastním ambicím, tužbám a malým nectnostem. Čtyři dívčí hrdinky, jež postupně dospívají, zakládají vlastní rodiny a poznávají velké lásky, velké smutky, všední strasti i nevšední krásy života. To jsou proslulé Malé ženy, které se již po generace zapisují do srdcí stále nových čtenářů nejen v Americe, kde si získaly status rodinné klasiky a věčného bestselleru.

~~~

 První věc, na kterou si u této knihy musíte dát pozor, je datum vydání, protože některá vydání neobsahují další část, a to Dobré manželky. Jiné vydání, konkrétně ty nejnovější by je už měly obsahovat. Další věc je, abyste se vyvarovali vydání z roku 1974. Některé části chybí, či jsou upraveny. Porovnávala jsem si to s anglickou verzí.

Počítejte tedy, že tato recenze se týká na vydání z roku 1974. První, co mne překvapilo, byla rozdílná jména, Margaret byla Markétou a Beth se stala Lízou. A ten typ přímé řeči jsem viděla poprvé v životě. No, ale četla jsem dál.

Nějak jsem v knize nedokázala najít pořádný děj. Sem tam mi přišlo, že kapitoly jsou povídkové a končí poučením. A musím přiznat, že to poučení se mi na tom líbilo. A jak se pak děvčata snažila slušně chovat.

- Mám totiž děsně starou a mrzutou tetu a musím jí předčítat od rána do večera...
- Vypadám snad jako stará mrzutá teta? zeptal se dotčeně mládenec.

Co se mi ovšem nelíbilo, byl konec. Nevím proč, ale přišel mi hrozně uspěchaný. Šup sem šup tam a je konec. Všichni žijí šťastně až do smrti. Ohledně Markéty a pana Brooka jsem toho tedy dost očekávala a nesplnilo to mé očekávání.

Určitě si přečtu verzi, která není osekána a okleštěna. Popravdě bude mne čekat anglická verze, ale do té se pustím až za několik měsíců, kdy už nebudu mít tolik v paměti Malé ženy.


Tato obálka mne ihned zaujala na první pohled, že jsem se nedívala na zbylé. Opravdu povedená anglická obálka.

★★★☆☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.