Dánská dívka


Autor: David Ebershoff
Nakladatelství: Domino
Žánr: Román
Počet stran: 376 stran
Obsah:
Románové zpracování skutečného příběhu malíře Einara Wegenera a jeho manželky Grety začíná nevinnou prosbou o pomoc, aby se na dalších stranách rozvinulo ve strhující vyprávění o neobvyklé lásce, osobní svobodě a odvaze vzepřít se obecnému mínění.

~~~

Jen jsem přečetla obsah, hned jsem věděla, že tohle si chci přečíst. Protože je zajímavé skutečné příběhy napsat, ovšem se musí hlavně brát v potaz, že některé části jsou přikrášlené, a že se to zakládá na skutečné události a k tomu se tam objeví i fakta. Sám autor ke konci knihy pověděl, že postavy jsou ryze fiktivní, a že vycházel z fakt a něco si dokrášlil.

Celkově se kniha dělí na čtyři části a každá část se týká jiného města. Navíc u toho máte napsán i rok, takže se v tom dá skvěle orientovat. Kde byli a co všechno se dělo. Též podle roků víte i historické pozadí. Nejvíce mě snad bavily Drážďany, ačkoli ostatní také nebyly špatné.

Autorův styl je velmi pěkný. Bohužel pro mne nebyl chytlavý a po celou dobu jsem se nedokázala do knihy vůbec začíst, a to jsem se i snažila, protože jinak mě bavila. Snad tedy pro vás bude čtivější, ovšem, musí se počítat s častými popisy okolí. 


,,Proč to děláš?"
,,Protože jsi nešťastný."

Postavy jsem si ihned oblíbila a nenaskytla se žádná, kterou bych nemohla vystát. Proměny mezi Einarem a Lily byly velmi fascinující. Jako kdyby se objevil naprosto jiný člověk, který by byl nahony vzdálený tomu druhému. Věřím, že pro Gretu to muselo být velmi těžké. A stejně tak to určitě bylo i pro Einara.

A pak ten konec. Jakožto věděla jsem, jak to skončí, ale i přesto jsem nechtěla, aby to tak dopadlo. Lily mi nakonec přirostla k srdci a já jí přála jen to nejlepší. Hlavně, aby si splnila své sny, po kterých toužila. Popravdě, jsem jí i v duchu říkala, aby to nedělala, aby zrovna tohle vynechala. Leč, neposlechla a já si tak odnesla smutnou náladu.

Po přečtení jsem si zjistila detaily, co je naprostá pravda a co bylo fikcí. Jsem v celku spokojena, pravdy podle mě bylo hodně. A popravdě doporučuji, po přečtení, abyste si také něco málo našli. Tedy pokud vás tato kniha zaujme.



Výběr obálky mi dlouho netrval, protože jsem měla hned jasno, jakou si zvolím sem. Získala to anglická verze, která mi obálem trochu připomíná minulé století. 

★★★★☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.