Letní bouřka



Originální název: The Summer Lightning
Autor: Pelham Grenville Wodehouse
Rok vydání celosvětově: 1929
Nakladatelství: Vyšehrad
Série: Zámek Blandings (2. díl)
Žánr: Humorné, Román
Počet stran: 254 stran

Obsah:
Jistý kritik -- neboť takoví lidé, říkám to s lítostí, existují utrousil ohavnou poznámku o mém posledním románu, že obsahuje všechny staré wodehousovské postavy pod jinými jmény. Teď už ho pravděpodobně sežrali medvědi, jako děti, které se vysmívaly proroku Eliášovi. Ale jestli je stále ještě naživu, nebude moci vznést podobné obvinění proti Letní bouřce. Svou nadměrnou inteligencí převezl jsem tentokrát tohoto pána tím, že jsem uvedl všechny staré wodehousovské postavy pod stejnými jmény. Dovedu si představit, jak teď bude připadat sám sobě dokonale pošetilý.

~~~

Tuto knihu jsem zvolila zcela náhodně. Hlavní důvod pro mě byl, že se týká jednoho tématu čtenářské výzvy 2018. Další podstatnou volbou bylo, že se jedná o humornou knihu a já si říkala, že není na škodu si odpočinout a přitom se zasmát. 

Ovšem mě čekalo menší zklamání. Během čtení jsem se vůbec nesmála a přišlo mi to dost průměrné. Dá se říci, že mě děj ani tolik nezaujal, ale i tak jsem četla dál. Zpočátku to bylo pro mě hrozně matoucí, tolik postav hned ze začátku. Brzy se mi začaly plést a já tak chvílemi nevěděla, o koho se jedná. To se naštěstí postupem času změnilo.

Asi uprostřed Letní bouřky se všechno tak zamotalo, že to byl pořádný guláš. Jakožto dokázala jsem se v tom orientovat, ale i tak to dalo zabrat. Tolik věcí tam bylo pomíchaných, smíchaných a zamíchaných. No, prostě krása. Co více si přát.


„Ale příště musíš trochu víc poskakovat, až ti přinesu tak senzační novinku.“


Ani nemohu pořádně říci, zda jsem si z nich někoho oblíbila. Spíše jsem je jen tak brala, že jo, jsou to postavy. A nedokázala jsem si k nim vytvořit určitý vztah, či jejich situaci pořádně prožít. Popravdě nedokázala jsem si představit jejich zoufalství, když jsem jej s nimi měla prožít. Přišla jsem si jen jako vzdálený divák.

Na jednu stranu, říkám si, že pravděpodobně nemám zrovna tento smysl pro humor. Takže co mě nebavilo, může ostatní velmi bavit a třeba se i dost zasmějí. Pokud jste tuto knihu měli v plánu, určitě ji zkuste a řekněte mi, jak se vám líbila.


Výběr obálky byl pro mě velice jednoduchý. Vybrala jsem ji hned na první pohled, tak moc mě zaujala, že jsem vám ji sem musela dát a podělit se s vámi o ní. Podívala jsem se i na jiné, ale tahle anglická verze mě tak chytila, že mě nepustila. 

★★★☆☆

5 komentářů:

  1. Občas sa stáva, že kniha proste až tak nenadchne a človek sa nevie stotožniť s postavami. Čo je zvláštne, mne sa to pomerne často stáva s "populárnymi" knihami a preto premýšľam, či je chyba niekde vo mne ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě. Popravdě též se mi to párkrát s populárními knihami stalo, takže si od té doby knihy snažím vybírat podle sebe a podle toho, zda mne zaujme anotace.

      Vymazat
    2. Mne osobne sa ti tiež stáva práve pri populárnych knihách a niekedy mám skôr pocit, že či nie je viac ako vo mne chyba v tých, ktorym sa dane knihy páčia :D lebo niekedy mi nad nimi skutočne mozog zamŕza.

      Vymazat
  2. Ta anglická obálka je vážně super :-D To prase! :-D
    Jinak knihu neznám. Já nějaké celkově "vtipný knihy" úplně nečtu. Výjimka je Stoletý stařík, který je podle mě geniální a spoustě lidí zase ten humor vůbec nesedí...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě já je zkouším jednou za čas, ale tedy zatím jsem nenarazila pořádně na nějakou, u které bych se vyloženě bavila. :/

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.