Hygge a polibky


Originální název: Hygge and Kisses
Autor: Clara Christensen
Rok vydání celosvětově: 2017
Nakladatelství: Jota
Žánr: Román
Počet stran: 312 stran
Obsah:
Když se životní plány začnou párat jako svetr, je čas na změnu.
Šestadvacetiletá Bo byla vždy pečlivá a opatrná. I přesto se v práci dočkala výpovědi pro nadbytečnost a životní plány se jí teď začínají párat jako nepovedený svetr. Bo horečnatě shání nové zaměstnání, ale kamarádka Kirsten ji přesvědčí, aby spolu odjely na dovolenou, na chatu její matky postavenou na nejsevernějším cípu Severního Jutska. Bo se zastydí, že o tomto dánském kraji nikdy neslyšela.
Pár dalších kliknutí a už není cesty zpět. Život Bo začne nabírat docela nový směr.
(zkráceno)

~~~

Na tuto knihu jsem narazila několikrát narazila a nakonec mě natolik zaujala, že jsem si řekla, že bych ji mohla zkusit. A tak se i stalo a ještě k tomu se mi ji krásně povedlo přečíst na Vánoce, jelikož se jedná o menší zimní a romantický příběh, u kterého se člověk dokáže pořádně odreagovat.

Pokud neznáte pojem hygge, což do této skupiny jsem patřila i já, tak se vlastně jedná o užívání si pohody s blízkými, kdy nikam nepospícháte a jste celkově za to vděční. Tak či tak se o tom v knize ještě něco dozvíte a s tím budete mít i různé scény, jak si parta lidí ve Skagenu užívá společného času a velmi se baví.

„ Mě pečení vždycky bavilo. Třeba dělat zákusky na všelijaké oslavy, na svatby a tak."

Přišlo mi, že když jsem četla Hygge a polibky, tak na mě přímo působil pohodový pocit. Nijak jsem extra nechvátala, jen si užívala té chvíle. Dá se říci, že kniha je jen o pohodě, ani velké zvraty nečekejte, o nich to opravdu není. Jakožto ano, vyhodí jí z práce, někoho potká, ale není to podané jako velký zvrat. Při čtení si těmito situacemi proplouváte.

Ohledně postav ani toho moc nemohu říct. Nedokázala jsem si k nim vytvořit pouto. Co jsem zjistila, tak pár lidí Bo trochu rozčilovala. Tomu se moc nedivím, protože věčně byla v dilematu a nevěděla se, jak rozhodnout či přeháněla, ale to se posléze zlepšilo. Jediný, kdo mi snad lezl pořádně na nervy, byl Ben, ale může se to brát za autorčin účel.

Určitě této knize dejte šanci, pokud jednou za čas potřebujete pořádnou oddechovou knihu, která není ani přeslazená, ani dramatická, ale prostě akorát. Je vhodná pro večerní vánoční čtení, kdy jste zachumlaní do deky a přitom popíjíte čaj.


Výběr obálky byl pro mě velmi jednoduchý. Jednalo se jen o dvě zahraniční obálky a tak vám přináším anglickou obálku. Ta je podobná té naší a též z ní čiší pohoda.

★★★★☆

14 komentářů:

  1. Tahle kniha má nádhernou obálku, na Vánoce ideální. :) Princip hygge znám a líbí se mi, takže pokud se o něm v knize mluví, jedině dobře.
    Moc pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla perfektní, atmosféru dokázala moc pěkně navodit. :)

      Vymazat
  2. Naše obálka je krásná, jinak příběh mě zaujal moc :-) ale nemám možnost si knihu momentálně přečíst. Snad někdy po novém roce,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se k tomu brzy dostaneš. :) Ale doporučuji knihu přečíst během zimy. :)

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) možná po knize mrknu, nějaká odpočinková by se hodila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se potom na odpočinek skvěle hodí. :)

      Vymazat
  4. Tvoje recenze mě zaujala, naposledy jsem se s oddechovou četbou pěkně spálila, ale tvoje hodnocení je dost vysoké, určitě se po knížce podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že s touto knihou by ses spálet nemusela. :)

      Vymazat
  5. Tuhle jsem měla loni o vánočním období v plánu, ale nějak to nevyšlo. Třeba se na ni letos konečně dostane :-) Pěkná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji, aby ses k ní dostala. :) Je fakt moc hezká. :)

      Vymazat
  6. Krásná obálka, jedna z mála, co se mi opravdu líbí. A ten příběh? To je jako já pár měsíců zpět, akorát nesněžilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt skvělá kniha a stejně tak i příběh. Na Vánoce perfektní. :D

      Vymazat
  7. Vyzerá to na zaujímavú knižku, teraz by sa mi hodila takáto nejaká oddychovka :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji. Na tu zimu je perfektní. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.