Šikmý kostel

Autor:
Karin Lednická
Nakladatelství: Bílá vrána
Série: Šikmý kostel, 1. díl
Žánr: Historie, Román
Počet stran: 400 stran
Obsah:
Kniha začíná obrovským důlním neštěstím roku 1894, které drsně zasáhlo do života obyvatel celého kraje. Patří mezi ně i hrdinové této knihy, jejichž pohnuté osudy můžeme po následující čtvrtstoletí sledovat.
Barbora, Julka a Ludwik jsou představiteli tří naprosto odlišných dějových linií, které se však na mnoha místech proplétají a vytvářejí plastický obraz polozapomenutých časů, jejichž drsnost je pro dnešního čtenáře v mnoha ohledech téměř nepředstavitelná. Každý z hrdinů čelí životním výzvám po svém: někdo se jim trpně poddává, jiný se snaží uchopit šance, které mu kvasící doba nabízí. Do všech osudů však opakovaně a nemilosrdně zasahují velké dějiny, které úsilí obyčejného člověka mohou snadno proměnit na prach. Anebo ne.(zkráceno)

~~~

V jednu chvíli tato kniha byla všude vidět, a to mě odrazovalo od jejího čtení. I když mi zněla dobře, tak mě kvůli své popularitě moc nelákala. Nakonec jsem se do ní pustila, když její oblíbenost klesla. Jsem ale dost ráda, že jsem se do ní nakonec pustila. Hodně se mi líbila.

Příběh je vyprávěn hned z několika pohledů, a to Barbory, Julky, Ludwika a Barky, a proto jsem si převážně myslela, že kniha bude sledovat hlavně jejich vnitřní pocity. Mým překvapením však bylo, že i když se to mělo týkat například Barbory, tak se i přitom čtenář dozví třeba Julčiny pocity a sem tam i to, co dělala z jejího pohledu. To mi však nedělalo problém a já to navíc uvítala, jelikož jsem to tak měla ucelenější.

Často jsem se setkala s názorem, že Barbora někomu nesedla. A upřímně, nedivím se tomu. Sem tam mi přišla protivná, ale i přesto jsem ji chápala, a dá se říci, že jsem si ji dost oblíbila. Snad nejblíže s názory jsem byla dost k Julce.
Opakovaně mařená naděje je mnohem horší než děsivá jistota.
Líbilo se mi, že kniha je postavena na základě skutečných událostí, které se staly. Já se tak dozvěděla o česko-polské bitvě o Těšínsko, o které jsem vůbec neměla tušení. Hezký byl i doslov, ve kterém jsou zmíněny určité scény z knihy, které se opravdu staly, jen byly poupraveny. 

Za mě se jedná o velmi povedenou románovou kroniku, která opravdu stojí za přečtení. Příběh je velmi poutavě psaný a dokáže čtenáře pohltit s pohnutými osudy jednotlivých osob, že bude těžké se pak vymanit ze čtení. 

Šikmý kostel bych hlavně doporučila těm, kteří mají rádi románové kroniky. To věřím, že se vám bude hodně líbit. Navíc, pokud jste okusili knihy Aleny Mornštajnové, tak Šikmý kostel vám skvěle sedne. Přijde mi, že je komplexnější.

★★★★★

6 komentářů:

  1. Super článek, pěkně sepsáno :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  2. Také se mi Šikmý kostel moc líbil. Nemohu se dočkat třetího dílu :) doporučuji Životice od stejné autorky

    OdpovědětVymazat
  3. od autorky jsem nic nečetla, ale láká mě její kniha Životice :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.