Bouřková sezóna


Originální název: Sezon burz
Autor: Andrzej Sapkowski
Rok vydání celosvětově: 2013
Nakladatelství: Leonardo
Žánr: Fantasy, Román,
Počet stran: 358 stran
Obsah: 
Zaklínač Geralt. Muž, jehož posláním je chránit obyčejné lidi před magicky stvořenými nestvůrami. Mutant, který má za úkol zabíjet nepřirozené bytosti. Používá magická znamení, kouzelné lektvary a chloubu každého zaklínače – dva meče, ocelový a stříbrný. Co se však stane, když Geralt nešťastnou shodou okolností o své meče přijde? Zaklínačské zbraně mají nejen obrovskou hodnotu, ale jejich ztráta je pro majitele zároveň obrovskou potupou. Geralt je musí získat zpátky. Co nejrychleji...

~~~

Tato kniha se mi do ruky dostala společně s 1. a 2. dílem Zaklínačovy série. A jelikož jsem si vyhledala, že se považuje za 0. díl, tak jsem se rozhodla, že se do ní pustím jako první.

Hned obálka mne zaujala na první pohled a nemluvě o nakreslených obrázcích, co se dále vyskytují. Musím říci, že je to opravdu po velmi dlouhé době, co jsem narazila na knihu, která by obsahovala tak detailní obrázky. Řeknu vám, že jsem se jimi tedy dost kochala, než jsem se vydala na další stránky.

Zprvu mi trvalo se do knihy začíst, také proto jsem ji více odkládala. Nebo spíše jsem si řekla, že dočtu tuhle kapitolu a pak ji na chvíli odložím. Což jsem také splnila. Ale jak šel děj dál, tak jsem se dokázala čím dál lépe začíst.

Zjistila jsem, že pokud neznáte moc dobře postavy, tak to zde ani moc nevadí. Dost se o nich dozvíme jen z dané knihy, aniž bychom si je museli vyhledávat na internetu. Ale tak či tak si říkám, zda byl opravdu dobrý nápad začínat touto knihou. No, uvidím, až přečtu 1. díl, zda jsem udělala dobře.

Jediné, co se mi na tom nejhůře četlo, byla trpaslíkova mluva. V té chvíli jsem si připadala, jako kdybych četla knihu, která je v cizím jazyce. Opravdu jsem se u toho zasekávala a někdy jsem si to musela přečíst i párkrát. A že bych si na to po čase zvykla? Ne, celou dobu jsem se modlila, aby už ten trpaslík zmizel.
"Snáď zaslúženě, šak oni zmustrovali všecky technológyje."
Ale abych jen nehanila trpaslíka, musím přiznat, že u některých chvil jsem se opravdu pobavila, hlavně to jeho, že se Geralt poddává stereotypům týkajících se trpaslíků.

Popravdě nemusíte se obávat, že by tam byly místa, kde se nic neděje, a jež by byla nudná. Zde to fakt neočekávejte, akce je tu mnoho a pomalu pokaždé se něco děje, a na to se navazují další a další činy, akce. Jako o zábavu není nouze.



Viděli jste ty další obálky, které jsou v zahraničí? Jsou taky krásně udělané. Jako na ukázku vám ukáži anglickou verzi obálky, která mne zaujala na první pohled. Ale při dalším díváním se na obálky mne zaujaly i další.

A navíc musím říci, že i ta naše je též dost povedená.




★★★★☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.