Život s hvězdou


Autor: Jiří Weil
Nakladatelství: Odeon
Žánr: Román, Válečné
Počet stran: 237 stran
Obsah: 
Román vypráví o židovském úředníkovi, který se skrývá před transportem na předměstí a žije v očekávání nevyhnutelné smrti. V kritickém okamžiku se vzchopí a rozhodne se zápasit o svůj život.


~~~


K ruce se mi dostala další kniha se židovskou tématikou. Toto je další forma vyprávění ohledně Židů. Četla jsem již o tom, jaké bylo ukrývání, jaké bylo starání se o ukrytého Žida. A teď jsem se dostala k tématice, kdy žije v období protektorátu. Hrozí mu různá nebezpečí.

Po celou dobu díla se zejména zabýváme myšlenkami Josefa Roubíčka. Jak se cítil, jak skákal, jak ti druzí pískali. A pak následný zlom, kdy se tak změnil a odmítl pískat, jak ti druzí chtějí, ale to jsme pomalu již na konci knihy. Poslední pár stran, kdy se tento zlomový okamžik objeví.

U zlomového okamžiku jsem opravdu očekávala něco víc. Prostě takové "bum!" tohle se stalo, teď se mi změnil život. Co budu dělat? Kdepak, nezdálo se mi to takové. Přece jen o Růženě jsou jen jeho vzpomínky, a kdo ví, zda je to přímo ta Růžena? Sami jsme se tam i dočetli, že existovalo mnoho Josefů Roubíčků.

Nevím proč, ale očekávala jsem tam nějakou akci, která by dodala dílu takzvanou šťávu. Ale to se mi nedostalo a díky tomu mi to přišlo průměrné. Možná jsem to měla brát tu akci, že se děla okolo Josefa. Ti lidé, se kterými strávil určitou dobu, a pak už tam nebyli. Museli odejít na transport.

Přišlo mi, že Josef svým životem jen tak proplouval. Ale hlavně měl nehorázné štěstí, co se týkalo transportu či práce. Nemohli s ním pomalu nic udělat. Což on ani nedělal nic protizákonného do doby, než se setkal s Maternou.

Díky tomu hodnotím knihu jen třemi hvězdičkami. Na čtyři to opravdu dle mne nemá, něco mi v tom chybělo. A jen proplouvání opravdu není pro mne. Kniha, ke které se určitě nevrátím.



A jako ukázku vám ukážu obálku z ciziny. Je pěkné vidět naše knihy přeložené do cizích jazyků. Zejména mne zaujala maďarská obálka, z které byste pomalu ani nehádali, že to bylo prvně vydáno v roce 1949.

★★★☆☆


Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.