Havran


Originální název: Raven
Autor:  Edgar Allan Poe
Rok vydání celosvětově: 1845
Nakladatelství: KGB
Žánr: Horor, Poezie
Počet stran: 15 stran
Obsah:
Vypravěčem je osamělý muž trýzněný horečkou a především mučivými vzpomínkami na zemřelou dívku Lenoru. Vypravěče vystraší o půlnoci šramot. Ukáže se, že původcem podivných zvuků je krkavec, který vzápětí vletí do jeho pokoje a znepokojuje muže svou záhadností. Na všechny otázky, zpočátku míněné žertem, přitom odpovídá jedním slovem – nevermore. Mužův neklid se stupňuje v paniku a posléze v hrůzu. Snaží se krkavce vyhnat, ten ale zůstává na svém místě. V závěru vypravěč metaforicky konstatuje, že krkavec už nikdy neodletí z jeho duše...

 ~~~

Nastala další chvíle, kdy jsem se pustila do čtení knihy z čtenářského klubu, jejímž tématem byla převážně poezie. Výhercem se stal Havran.

Už dříve jsem tuto kratičkou báseň četla. Bylo to o hodině literatury, kdy jsme ji i rozebírali a hledali tam různé věci. Já se ovšem musím přiznat, že jsem v tom toho moc neviděla. Poezie opravdu nic není pro mě. Přijde mi, že v ní nic nenacházím, že je taková divná. Radši detektivní příběh než poezii.

Tím lze vidět i mé hodnocení, kdy asi půjdu proti proudu, protože mě tato báseň nijak nebavila a ani mě nijak nechytila tím, že bych si ji chtěla někdy zkusit. Trošku bylo pro mě překvapení, že jsem si ji znovu přečetla. Ale zase jsem si připomněla o čem je.

Při čtení se mi objevovala scénka ze Simpsonových, kdy vypravěčem byl Homer a havranem Bart. Takže pokud jste to neviděli a chcete si zpestřit Havrana, klidně se podívejte.


Řeknu vám, že turecká verze vypadá velmi zajímavě. A hned jsem ji sem musela dát, abyste ji i vy viděli.

★★☆☆☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.