Žízeň po životě


Originální název:  Lust for Life
Autor:  Irving Stone
Rok vydání celosvětově: 1934
Nakladatelství: BB Art
Žánr: Biografie, Umění, Životopisný román
Počet stran: 439 stran
Obsah:
Za pouhých deset let, do nichž se vejde celá umělecká dráha malíře, který nemohl tušit, že se stane velikánem moderního malířství, vytvořil Vincent van Gogh 750 obrazů a 1600 kreseb. Nevydělal na nich téměř nic, celý život jej finančně i morálně podporoval ne o mnoho existenčně zajištěnější, avšak oddaný bratr Theo. O jeho obrazy dnes na aukcích svádějí boje japonští investoři s americkými průmyslovými magnáty a vydávají za ně desetimiliónové dolarové částky. Jejich autor se ve vrcholící deziluzi, nedůvěře v sebe sama a na pokraji šílenství zastřelil.

~~~

Zpočátku jsem se obávala, že mě kniha nebude tolik bavit, že to nebude nic pro mě. Ale co jsem se pustila do čtení, začalo mě to překvapivě bavit. Vůbec jsem se nenudila a prožívala jsem Vincentův život.

Avšak se sem tam objevila místa, která mne tolik nebavila, a přišlo mi, že to utíkalo velmi pomalu. Jenže, co se teď nad těmi místy zpětně ohlížím, už mi taková nepřijdou. Musela být součástí toho, aby se Vincent změnil, našel si své pravé já.

Opravdu zajímavé pasáže byly už od Paříže, kde mě to velmi bavilo až po naprostý konec knihy, který mě nadchl. Když vezmete jen, že se tohle teoretický mohlo dít, přece jen je to román, ale prvky skutečnosti se tam vyskytnou.

Nemluvě o jeho záchvatech, jak probíhaly, co při nich dělal. A prostě i popis ostatních, co byli s ním v Saint-Rémy. Nešlo to prostě s nimi neprožívat, vidět jeho očima, co se dělo.

Koho jsem si také velmi oblíbila, byl Theo. Nejvěrnější Vincentův přítel, který by se pro všechno i obětoval. Opravdu Theo měl pěkný charakter ze všech těch postav, co se tam objevily, Theo nad nimi vládl.

Chvilku po jedné hodině k jitru Vincent maličko pootočil hlavu a zašeptal: ,,Teď bych rád zemřel, Theo."

Pokud znátě příběh Vincenta van Gogha, či vůbec. Nijak neuškodí přečtení této knihy. Třeba se dozvíte něco nového, nebo poznáte blíže jeho život. A jako mohu říci, že nelituji toho, že jsem si tuto knihu přečetla. Navíc v knize se vyskytují i barevné obrázky děl.


A musím poznamenat, že knihy mají opravdu krásné obálky. Jsem se nedokázala rozhodnout mezi třemi. Byl to těžký souboj, ale nakonec vyhrála bosenská verze.

★★★★★


Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.