Led nebo oheň


Originální název: Ice Like Fire
Autor: Sara Raasch
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Série: Sníh nebo popel, 2. díl
Žánr: Fantasy, Román, Young Adult
Počet stran: 320 stran
Obsah:
Zimní království bylo osvobozeno, ale krušné chvilky ještě nekončí. Aby Meira ochránila svůj lid, dovolí Cordellu kopat v zimních dolech. Tam ale najdou něco mocného a nebezpečného – magickou propast. Theron chce využít tento nález k poražení zla, ale Meira se bojí, co s sebou taková síla může přinést. A udělá cokoli, aby se minulost neopakovala. Boje o moc sílí a Meira se začíná ptát sama sebe, jestli bojuje jen za Zimu, nebo za celý svět.

~~~

Hned po dočtění knihy Sníh nebo popel jsem se musela ihned pustit do čtení dalšího dílu. Celá série mě velmi nadchla a to platí i pro druhý díl, ačkoli má sem tam určité části, které mě tolik nechytili, a někdy jsem se chytala za hlavu. I přesto všechno se oplatí tuto sérii přečíst.

Tentokrát všechno vypadá v naprostém pořádku. Zlo bylo poraženo a na světě je jenom dobro. To ale dlouho nevydrží a Meira se musí znovu pustit do záchrany Zimy. A aby to nebylo lehké, snaží se být správnou královnou, což se jí tedy moc nedaří a nastávají útrpné chvíle, kdy Meiru máte chuť zastřelit či jen na ni zakřičet, aby se proboha vzpamatovala.

Co mě na knize pokaždé rozhodilo ze čtení, byl nečekaný skok za Matherem a jeho skupinou přátel. Vždy to bylo tak překvapující, že jsem si od knihy dala pauzu, abych se mohla soustředit na někoho jiného. Ani po čase jsem si na to nedokázala zvyknout. Ale chápu, proč tam tyto kapitoly byly dány. Díky nim jsem se dozvěděla i něco jiného.

"Byla to nezbytná lež, drahá. Neznal jsem vás a vy jste neznala mě."

Musím říci, že navštěvování různých království, bylo naprosto skvělé. Mně se tím splnil sen dozvědět se něco více o ostatních zemích. Také jsem si jasně uvědomila, že ačkoli mám ráda léto, rozhodně bych v Létě nechtěla bydlet. Jaro by mi svým prostředím bylo bližší, ale jelikož vím, kdo v něm vládl z 1. dílu, nešla bych tam. Vypadá to zatím, že bych si zvolila Podzim.

Je důležité, že pokud se do tohoto dílu pustíte, potřebujete mít při sobě i třetí díl, jelikož tato kniha má jaksi otevřený konec. Což se na jednu stranu dalo čekat, hlavně, když se blížíte ke konci a vidíte, že zbývá minimum stránek do vyřešení. Takže já se po Ledu nebo ohni ihned pouštím do Mrazu nebo noci.

Ačkoli ta obálka je skoro stejná jako tato, přece jen se v ní nalezne nepatrný rozdíl, a tím je pozadí. Zrovna tato německá obálka ji má pozměněnou a já vám díky ní, mohu přidat rozdílnou obálku. Popravdě, je vidět, že hodně nakladatelství se rozhodlo nechat stejnou obálku. A já jsem za to velmi ráda.

★★★★☆

4 komentáře:

  1. Už od prvního pohledu jsem si zamilovala obálku, je úplně k sežrání <3 A ten příběh mě taky zaujal, rozhodně patří do mé TBR. i když s mým listem to vidím tak na druhý nebo třetí život :S :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ty obálky jsou naprosto boží a člověk se jimi může velmi dlouho kochat. :3 Pěkně dlouhý list to máš :D

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze:) Na tuhle sérii se taky chystám, už jenom kvůli těm kouzelným obálkám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Ano, ty obálky jsou krásné a k tomu i dá se říci, že fotogenické. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.