Scarlet


Originální název: Scarlet
Autor: Marissa Mayer
Rok vydání celosvětově: 2013
Nakladatelství: Egmont
Série: Měsíční kroniky, 2. díl
Žánr: Fantasy, Romantické, Young Adult
Počet stran: 456 stran
Obsah:
Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě. Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…

~~~

Cindeřino ukončení mě ihned navnadilo k tomu, abych se hned vrhla na pokračování Měsíčních kronik, ve které bude hlavní hrdinkou Scarlet. Řeknu vám, že jsem na knihu měla velmi vysoká očekávání, protože Cinder to natáhla poměrně vysoko. Též jsem byla zvědavá, jak tento příběh bude vyprávěn.

Kniha je vyprávěna z celkem tří pohledů. Poznáme Scarletin, Cindeřin a Kaiův názor na probíhající události a k tomu jejich chování. Což musím říci, že je jen dobře, že se o věcech dozvídáme z různých pohledů a navíc zjistíme toho více, než kdyby se děj děl jen z pohledu hlavní hrdinky. Být to tak, kniha by mě pravděpodobně moc nebavila. Tak či tak to bylo způsobeno mým přespříliš velkým očekáváním a nesednutím Scarlet.

Scarlet mi poněkud přišla horkokrevná a příliš se vrhala do věcí po hlavě. Řekla bych, že díky tomu jsem se do ní nedokázala pořádně vžít a připadala jsem si u ní trochu vzdáleně.  Takže veškeré její události jsem s ní moc extra neprožívala, spíše jsem si přišla jen jako přihlížející člověk. Někdy mi to s ní přišlo dlouhé a moc mi to neutíkalo. To jsem se pokaždé těšila na moment, kdy budu moct číst o Cinder.

„Normálně mám vylévání srdíček ráda, ale ne u normálních lidí.
V seriálech je to lepší."

Jakmile se objevila Cinder, byla jsem ihned spokojená a čtení jejích zážitků poměrně rychle utíkalo a nemohu říci, že by se u Cinder objevily hluché pasáže. Ty spíše jsem pociťovala u Scarlet. Navíc s Cinder byla Iko a Iko prostě dokáže pořádně pobavit. Takže při čtení jsem se usmívala. K tomu ještě s nimi byl Thorne, který též uměl říci svoje. A tedy první mužský hrdina, co se mi fakt v této sérii líbí. A určitě to není kvůli jeho zločinecké dráze, nýbrž z jeho pohodové osobnosti.

Politika se zde také vyskytla, ale v podstatně menší míře. Ta se převážně objevovala u Kaie nebo v případných zpravodajích. Ale teda chudák Kai, rozhodně bych nechtěla být na jeho místě a vymýšlet, co a jak dělat, aby se nestalo nic hrozného. Navíc snažit se o dobro všech občanů Východního společenství. Musí to být velmi těžké a všechno to na něj tak rychle spadlo po určité události.

Když to shrnu, kniha určitě stojí za přečtení. Rovnou celá série! Jedná se tedy o poněkud slabší díl, ale popis francouzské scenérie, vesnice či rovnou Paříže je naprosto povedený a dokázala jsem si to skvěle představit. Popisy nejsou nijak zdlouhavé, přesně tak akorát, abyste si dokázali představit okolí, a pak se zase objeví děj a hned pokračujete dále.


S obálkou se tentokrát dostaneme do Thajska, velmi mě tato zaujala a vypadá dost povedeně. Popravdě nějak takto jsem si představovala Scarlet. Řekla bych, že podle červené kápě a jména jejího společníka lze snadno uhodnout o jaký retelling se jedná.

★★★★☆

2 komentáře:

  1. Mesicni kroniky jsou skvele, budu si muset udelat opacko... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za to opravdu stojí. :) Věřím, že i já si je ještě zopakuji. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.