První setkání


Originální název: First Meetings: Four Stories from the Enderverse
Autor:  Orson Scott Card
Rok vydání celosvětově: 2003
Nakladatelství: Laser-books
Série: Ender, 5. díl
Žánr: Povídky, Sci-fi
Počet stran: 168 stran
Obsah:
Ale fanoušky na celém světě zajímalo, co se dělo okolo. A tak jako první spatřila světlo světa povídka Investiční poradce, která nám přibližuje první setkání Endera a jeho virtuální přítelkyně Jane.
A když v roce 2002 chtělo jedno malonákladové nakladatelství v USA vydat tuto povídku s původní povídkou Enderova hra, uvolil se Orson Scott Card napsat další povídku z Enderova světa, která se jmenovala Polský chlapec.
Po obrovském úspěchu této sbírky, která byla okamžitě vyprodána, se rozhodlo velké standardní nakladatelství, že to také zkusí, ale protože rozsah díla byl malý, připsal O. S. Card ještě jednu povídku – Obtížný student.

~~~

Hned po přečtení Dětí ducha jsem se vrhla na První setkání. Tušila jsem, že se bude jednat o povídky a byla jsem na ně dost zvědavá, jak budou napsány, a jak moc mne chytnou. Vlastně ani ne překvapivě, ale dokázaly mě chytit a dost jsem si jejich čtení užila.

Já osobně jsem byla velice ráda za to, že jsem se dozvěděla o minulosti Enderových rodičů. Vždy jsem chtěla vědět něco více o nich a tady jsem to dostala přímo naservírované na stole. A teda jednalo se o dost pěkné příběhy, které dokázaly moji zvědavost plně ukojit.

První povídka, Polský chlapec, je zaměřena na Johna Paula Wieczoreka Dozvídáme se tak o jeho dětství a jeho vynikajícím jednání. Mně osobně mi připomněla začátek Enderovy hry. Ale abych byla upřímná, zprvu jsem tápala, jelikož jsem si jej nedokázala pořádně k někomu přiřadit. Až po druhé povídce mi konečně svitlo.

V další povídce, a to v Obtížném studentovi, se autor zaměřuje hned na dvě postavy. První je John Paul a druhou je Theresa. Zprvu mi Theresa tolik nesedla, ale po chvíli, co jsem měla možnost zjistit její myšlenky, jsem si ji dost oblíbila. A klidně bych si o jejím životě přečetla ještě více.
Mým náboženstvím je snažit se vyvrátit všechny hypotézy," odpověděla slečna Brownová.
Předposlední povídkou je Enderova hra. Jedná se o zkrácený první díl Enderovy série. Pro mě se jednalo o menší opakování. Neměla jsem z toho tak silné pocity, jako u románu, ale i tak jsem si s radostí zopakovala celý příběh. Přece jen pro mě to už byla nějaká chvíle, co jsem Enderovu hru četla naposledy.

Úplně poslední byl Investiční poradce, jenž se mi belice líbil. Konečně jsem se dozvěděla, jak se Ender seznámil s Jane. Mám pocit, že to nebylo zmíněno v předchozích knihách a pokud ano, tak si to již nepamatuji.

Když to tak shrnu, všechny povídky se mi líbily a já si jejich čtení užila. Pro mě nejslabší byla Enderova hra, jelikož ji znám, a ty ostatní mi přišly o něco lepší. Za mě jsem ráda, že jsem si je mohla přečíst a rozšířit si tak znalosti o tomto světě.


Výběr obálek mi nedal moc zabrat. Přece jen jich nebylo moc a svého favorita jsem si našla hned ze začátku. Toho sem přidávám, jedná se o anglickou obálku.

★★★★☆

4 komentáře:

  1. No, obálka je za mě děs 🙂 já se neustále nemůžu rozhodnout, zda se do knih pouštět nebo ne 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, obálky zrovna dvakrát nelákají. :D Ale příběh je super, vlastně díky této sérii jsem vlezla do pořádného sci-fi :D

      Vymazat
  2. Když série zaujme, je vždycky super sáhnout i po doplňkových knihách. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, prostě pokračovat v tom světě. :) Ještě tato série má stínovou sérii, kde na to vše se hledí z úhlu jiné postavy, což mám v plánu si přečíst, až trochu pozapomenu na děj. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.