Divná knížka


Autor:
Jana Baudyšová
Nakladatelství: CrowdPress
Žánr: Fantasy
Počet stran: 128 stran 
Obsah:
Kateřina zabloudí v jednom ze svých živých snů a uvízne ve světě mezi bděním a spánkem, v němž ani jedno, ani druhé nepřevládá, ale tvoří nevyzpytatelnou směs, ze které se snaží najít cestu zpátky. Je tu plno divných věcí, obrazy s pastelově barevnými žábami velkými jako domy, které pohlcuje mlha, Richard, bezdomovec z autobusového terminálu Na Knížecí, pan Šmauz z antikvariátu na Malé Straně, který Kátě připraví lyžařskou výbavu, aby se mohla nasoukat do louže na ulici a putovat dál světem pod vodou, různé sny nebo jejich ozvěny, někdy stírající rozdíl mezi oběma světy, jindy ho eskalující jako pod lupou.

~~~

Děkuji moc Václavovi Juráskovi z CrowdPressu za zaslání eknihy Divná knížka. Ze začátku jsem tušila, že se pouštím do poměrně snového příběhu. A jelikož mám ráda snové příběhy díky Harukimu Murakamimu, tak jsem se na Divnou knížku i těšila.
 
Ani nevím, kde mám pořádně začít. První slovo, které mě napadá je, že se jedná opravdu o divnou knížku, která má ale svým způsobem své vlastní kouzlo, že jsem se do ní začetla a připadala jsem si, že jsem spolu s Kateřinou ve snovém prostředí. 
 
Líbilo se mi, že i přesto, že je kniha útlá, dozvěděla jsem se dost informací o pětimůrách. Moc pěkně vymyšlená nadpřirozená postava, která má něco do sebe. Též musím vyzdvihnout popis prostředí, díky kterému jsem měla pocit snového místa.
Spáči se už nikdy neprobudí a ti, co budou zrovna bdít, nikdy neusnou...," přidávaly se další hlasy z paluby.
Postavy si nelze hned jen tak oblíbit. Přeci jen se jedná o útlou knížku, kde není čas ani prostor je detailněji rozpitvávat. Ale i přes to všechno jsem si docela oblíbila Kateřinu a docela jí randila, ať se jí to podaří. 

Mně osobně se kniha dost líbila. Zprvu jsem tápala, zda se již jedná o snový svět či ne. To se ale pokaždé hned vyjasnilo. Z knihy mám docela divné pocity, ale je mi jasné, že si ji určitě ještě jednou přečtu. 
 
Věřím, že kniha se bude líbit každému, kdo má rád snové prostředí a nechává se unášet na vlnách podivna s tím, že neví, jak příběh do samotného konce skončí. Stejně tak i doporučuji knihu každému, koho zaujala recenze. Divnou knížku si můžete pořídit na stránkách CrowdPress. Můžete si tam i rovnou prolistovat knihu a rozhodnout se, zda si ji pořídíte.

★★★★☆

7 komentářů:

  1. to zní dost zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to hodně zajímavé, prostě těžko popsatelné. :D

      Vymazat
  2. Divná knížka s divnou obálkou. :D Ještě jsem o ní neslyšela, ale nemusela by být vůbec špatná. Mám tenhle druh zvláštních knih ráda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec špatná. To svou zvláštností má své kouzlo. :)

      Vymazat
  3. Tak o této knize jsem ještě neslyšela. A dle obálky a názvu jsem si říkala co to sakra bude. :D Ale dle tvé moc pěkně sepsané recenze mě celkem zaujala. Tak se asi po ní podívám a zkusím si ji přečíst. :)
    Katie S. (https://kulturnicek.blogspot.com/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že na první pohled se to zdá divné, ale za to přečtení to opravdu stojí. :)

      Vymazat
  4. Obálka je děsivá :-D a anotace mě bohužel nezaujala. Nechtěla bych zůstat ve snu.

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.