Čtenářská výzva 1/2 2019


Zdravím čtenáři,
tento článek jsem už měla velmi dávno v plánu. Jen jsem se jaksi k němu nedostala a navíc jsem pak na něj zapomněla. A vzpomněla si na to, až teď, kdy mi chybí pouze jedna kniha do splnění této výzvy. Nebudu sem dávat všechny knihy. Nýbrž pouze těch prvních deset a k tomu pár mých povídání.
Ještě jedna věc na okraj. Účastníte se též této výzvy? Nebo nějaké jiné?


1. kniha, jejíž název je v rozkazovacím způsobu
Zhubni - Stephen King/Richard Bachman 4*
Jaké to bylo pro mé překvapení při vybírání knih do tohoto tématu, že je kniha Zhubni, která se mi sem skvěle hodí. Hned mi bylo jasné, že tu si prostě musím sem vybrat a zároveň s tím si užiju další Kingovku. Což mi připomíná, že už bych si od něj opět mohla něco přečíst. Vidím to tak, že se pustím do Řbitova zvířátek.




2. kniha, která má lichý počet stran
Lady Fuckingham - Autor neznámy 2*
Ano, jsem si vědoma, že se za autora v našich končinách považuje Oscar Wilde, ale já prostě tomu nevěřím, že by dokázal něco takového napsat. Co jsem od něj četla Obraz Doriana Graye, tak mi přijde, že Lady Fuckingham má úplně jiný styl psaní.
A důvod, proč jsem si zrovna zvolila tuto knihu? Ze zvědavosti, jak moc byli odvážní ohledně toho žánru. Musím říci, že nic takového jsem fakt nečekala.



3. kniha, ve které hraje důležitou roli hudební nástroj
Strakonický dudák - Josef Kajetán Tyl 3*
Co jsem tak koukala, tak se do tohoto tématu dával i Pianista, kterého jsem tento rok taktéž četla. Ale nepřišlo mi, že se mi k tomuto tématu hodí. Místo toho jsem tedy šáhla po Strakonickém dudákovi a konečně si ho přečetla. Už tu na mě nějakou chvíli čekal.





4. cestopis
40 dní pěšky do Jeruzaléma - Ladislav Zibura 4*
Tak tady jsem se hodně bála a čekala jsem, že mě cestopis bavit nebude. Přece jen jsem s tímto žánrem neměla žádnou zkušenost a popravdě, vyhýbala jsem se mu. Nakonec musím uznat, že pokud je to podané dobře, tak to člověka i baví a vlastně si ho i užije. Takže pokud se mi bude chtít opět do cestopisu, je mi jasné, že jej zkusím od Zibury.




5. kniha od ženské autorky s mužskou hlavní postavou
Harry Potter a kámen mudrců - J. K. Rowlingová
Zde ani nemusím nic dodávat. Popravdě, k tomuto tématu jsem vůbec nic nevybírala. Bylo mi hned jasné, že sem dám Harryho Pottera, když jsem si ho tento rok rozečetla. A ještě jsem ho nedočetla. Momentálně mám pokračovat 5. dílem, ale jelikož si ho chci pořádně užít, tak musím počkat, až mi skončí zkouškové a já na něj budu mít krásný klid.




6. kniha, která má v názvu kalendářní měsíc 
Calendar Girl 1: Leden, únor, březen -  Audrey Carlan 1*
Jelikož jsem měla tuto knihu zkusit, tak mi k tomu dost dopomohla toto téma. Navíc jsem měla i chuť na hříšnou knihu. Takže jsem si vybrala dobře, až na to, že mě čtení této knihy fakt nebavilo. Plusem bylo, že se zde vyskytovali různé typy osob a jejich důvody. Uvidím, zda dám šanci dalšímu dílu.




7. kniha, která vás zaujala svou obálkou
Chvíle před koncem - Lauren Oliver 3*
Kniha má opravdu pěknou obálku, kterou člověka dokáže ihned zaujmout, až na ten děj.  Jelikož už je to nějaká chvíle, co jsem tuto knihu četla naposled, tak už mi z ní toho moc nezůstalo. Zprvu tedy byla hodně zajímavá, ale pak docela omrzela tím svým opakováním. Nápad byl rozhodně dobrý.




8. kniha od asijského autora
Birthday Girl - Haruki Murakami 3*
Haruki Murakami se mi ještě v této výzvě objeví. Ačkoli, co tak koukám, jeho knihy skončí většinou u průměru, tak se mi i tak překvapivě líbí. Hlavně u této útlé knihy jsem po přečtení dost přemýšelela. Navíc ty kresby byly opravdu povedené.





9. kniha, která má na Databázi knih v době čtení méně než 10 komentářů
Fullmetal Alchemist 2 - Hiromu Arakawa 5*
A do dnešního dne stále 10 komentářů nemá. Takže naprosto skvělé. Jinak, jak si povšimnete, jedná se o druhý díl, ten první už ty komentáře měl. Jakožto jsem ráda, že jsem rozečetla další mangu, navíc tu, která mě hodně baví. Na druhou stranu si začínám všímat, že za tenhle rok jsem rozečetla hodně sérií a minimum dočetla.




10. kniha od současné české autorky
Slepá mapa - Alena Mornštajnová 4*
Jelikož tato autorka je poslední dobou dost populární, hlavně díky Haně, bych řekla. Tak mi to nedalo a rozhodla jsem se, že od ní něco zkusím a tím toto téma splním. Šáhla jsem po Slepé mapě a vůbec se nedivím, proč je tak populární. Slepá mapa byla tak bravurně napsaná, že jsem po ní musela ještě dát Hanu. A je mi jasné, že od této autorky si budu chtít přečíst další knihy.

12 komentářů:

  1. Gratuluju k první hotové polovině. :) Mě tahle témata tolik nesedla, takže mám splěno zatím jen 5 knih... uvidímě jak se ještě posunu.
    To čteš knihy do výzvy takhle popořadě, nebo je to náhoda? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Ale máš splněný pěkný počet knih. :)
      Popravdě, čtu je různě, ale spíše se více zaobírám první desítkou a vybírám si podle toho, na co mám chuť. Pak se pouštím do druhé desítky. :)

      Vymazat
  2. To je čtenářská výzva z Databáze knih, že jo? :D
    Já osobně se jí účastním tak příležitostně. Něco přečtu a ono to tam čirou náhodou sedí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to ona. :D Jasný, taky jsem zprvu měla podobný systém. Až mě nakonec zaujala na to, abych ji splnila. :D

      Vymazat
  3. Pěkně, jen tak dál :) Zkoušela jsem tu výzvu loni, ale pak jsemsetak nějak začetla do jiných knih a... no, letos jsem to ani nezačala :D
    Kalendar girls mě taky nějak nebavilo, Lady jsem četla (z donucení kamarádkou), to mě taky nebavilo :D A ještě jsem četla Harryho...no, o tom ale víš, no :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, vždycky se najde kniha, která je mnohem zajímavější než výzva. :D Tak to máme na knihy dost stejný názor. :D

      Vymazat
  4. To je skvělá výzva :) Já v ní letos zaostávám, čtu ale vůbec nvím, jestli mám nějaké knihy, které se hodí do výzvy :) Hned se jdu na to podívat :D jen tak dál a hezké čtení .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se objeví nějaké objeví, které by do témat skvěle pasovaly. :) Děkuji. :)

      Vymazat
  5. Vše si ukládám do své nové záložky a na něco se snad brzo mrknu. Jinak Murakami a King jsou vždy dobrá volba💕.

    VERČA ze Ztracena v Praze I Papír X elektronický inkoust? SOUBOJ ČTEČKY A KNIHY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Murakami s Kingem jsou naprosto úžasní autoři. :)

      Vymazat
  6. Máš můj veliký obdiv, já na tyhle výzvy nemám nervy. Čtu si, na co mám náladu, nesnáším, když mi někdo rozkazuje 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si hlavně do těch výzev hledám cokoli, co mne zaujme. A sem tam mě to i donutí k tomu, abych šáhla po knize, kterou mám v plánu, a ke které bych se jen tak nedostala. :D Ale jinak chápu. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.