Krev elfů



Originální název: Krew elfów
Autor: Andrzej Sapkowski
Rok vydání celosvětově: 2016
Nakladatelství: Leonardo
Série: Zaklínač, 3. díl
Žánr: Fantasy, Dobrodružné, Román,
Počet stran: 240 stran
Obsah:
Geralt, Ciri, Yennefer, Triss Ranuncul, Yarpen Zigrin a další známí a oblíbení hrdinové ze Sapkowského povídek poprvé na stránkách románu, v němž se odehrává boj o osud světa.
Zaklínač pečuje o plamen, který může zapálit celý svět...

~~~

Tak jsem se konečně opět pustila do Zaklínače, s tím, že bych celou sérii mohla konečně dočíst a nenechávat ji rozečtenou, navíc si to budu moci vymazat z CSHP. Přece jen nemám moc ráda nedočtené série. A tak jsem se se zpožděním vrhla na 3. díl, kterým pokračuji v Zaklínači.

Osobně mi to přišlo poněkud zmatené. A tedy, nevím, jak vám to přesně popsat, ale posnažím se to přiblížit. V knize se objevily úseky, které posouvaly činnost postavy jen na základě přímé řeči, nevěděli jste přesně, co dělá, jen, co má udělat. A v tom mi to přišlo zmatené, ale dá se říci, že si na to čtenář brzy navykne. Pokud na to již není zvyklý z jiných knih, pokud ne, tak první setkání s tímto způsobem bude poměrně matoucí.

Převážně se zde setkáme s Geraltem, Yennefer a samozřejmě s Ciri. Tihle tři zde jsou nejdůležitějšími postavami, které táhnou děj. Ovšem své výslunní si užije i Triss a Marigold. Na chvíli se objeví i Yarpen, ačkoli ten nemá takové výslunní jak výše zmínění. Též se setkáte i s pár dalšími lidmi, jakožto s další čarodějkou a dokonce s vládci. Bohužel jejich rozhovor mne moc nebavil.

Nemám nic proti zaklínačům. Ať si klidně loví upíry. Hlavně ať platí daně.
Radovid III. Smělý, král Redanie


Jen musím upozornit, že je docela potřeba přečíst předchozí díly, ačkoli se jedná o povídky. Důležité z toho bude na paměti povídka Otázka ceny, jelikož Krev elfů na ni navazuje. Jedná se tedy o delší prodlevu, ale i tak je důležité, abyste věděli, co se v povídce odehrálo, a proč zrovna je to tak určeno.

Ani pořádně nevím, jaké pocity mám k tomuto dílku. Rozhodně to není průměrné, jako líbilo se mi to. Ale opravdu nemůžu říci, že by mě to zrovna nějak zasáhlo. že by to bylo až tak skvělé. Jakožto, našly se chvíle, které mne přímo šokovaly, protože jsem nic takového zrovna nečekala. Tak či tak, pokud se vám líbily předchozí díly, tak určitě koukněte i na tento.


Výběr obálky mi tentokrát vůbec nedal zabrat a hned na poprvé jsem měla jasno, kterou vám tady ukážu. Jedná se o anglickou obálku.

★★★★☆

13 komentářů:

  1. Asi jsem jedna z mála, kdo zaklínače nečetl. :) I když vypadá zajímavě, nějak se k němu nemůžu dostat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že jedna z mála nebudeš. Že jich bude více, kdo Zaklínače četl. :)

      Vymazat
  2. Hm, Zaklínača som čítala dosť dávno a teda... trošku zmätená som bola, ale vždy som si myslela, že je to vynechanou druhou poviedkovou knihou a dlhými odstupmi medzi dielmi. :D Každopádne má určite niečo do seba a, ak sériu dočítaš, šokovaná teda ešte budeš pekných párkrát. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto, četla jsem i tu druhou povídkovou knihu, ale taky mezi ní a touto knihou mám ohromně velký odstup a též jsem sem tam byla zmatená. :D To určitě, nemám ráda nedočtené série. :D

      Vymazat
  3. Já Záklínače přečetla dva díly. Přítel mi ho vnutil, protože ho miluje. Ale bylo to v době, kdy jsem neměla žádné zkušenosti s fantasy kromě Harryho Pottera a bylo to na mě trochu moc složité, takže mu chci dát další šanci. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale zrovna jsem ho asi po páté rozehrála... teda toho nejnovjšího, moje srdcovka je ale i první hra. :-D

      Vymazat
    2. To musím souhlasit, že Zaklínač je místy trochu složitější čtení. Popravdě pro mě zatím nejlepší byly povídky a Bouřková sezóna. :)
      To je dobrý, je vidět, že tě hra hodně baví. :D

      Vymazat
  4. Ty teda frčíš... :-) Já pořád první díl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, chci snížit počet rozečtených sérií. :)

      Vymazat
  5. Uznávam, je to trochu mätúce, ale myslím si, že celá séria Zaklínača je hotové veľdielo! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto zatím je to fakt dobré a čte se to skvěle. Jen se mtam se objeví pro mne slabší scény. :)

      Vymazat
  6. Jé Zaklínač :) To je taky taková moje srdcovka :) Mám tuhle sérii moc ráda a už se těším i na seriál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, též jsem na seriál dost zvědavá. :) Jsem zvědavá, jaký bude. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.