Čas opovržení


Originální název: Czas pogardy
Autor: Andrzej Sapkowski
Rok vydání celosvětově: 1995
Nakladatelství: Leonardo
Série: Zaklínač, 4. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Román
Počet stran: 272 stran
Obsah: 
Hlavní dějová linie je tady stále jednotná i když se už nějaké boční nitky rozbíhají. Mírně nevídané u Sapkowského knih. Nejdůležitější je samozřejmě Ciri a to, co znamená pro osud světa. Nezanedbatelnou částí je také politická situace a události okolo války s Nilfgaardem, která se chystá každou chvíli vypuknout…

~~~

Řekla bych, že tato recenze bude poměrně krátká, jelikož tento díl se mi hodně slil s Krví elfů a nemůžu říci, že bych přesně věděla, co sem patří a co ne. Též musím poznamenat, že jsem při čtení ani nevěděla, co jsem přečetla. Jen jsem si zapamatovala určité úseky, které byly poměrně důležité.

Opět se setkáváme s postavami z Krve elfů, vyjma Yarpena. Hlavní roli tu má Ciri a též Geralt. Ale teď když nad tím zpětně přemýšlím, tak si opravdu moc nevybavuji, co Ciri dělala. Jen si vybavuji konec, kde Ciri opravdu byla chudák. A teda fakt mne to překvapilo, že to tak i dopadlo. Ovšem, koho si více vybavuji, je Geralt, který strávil čas u Yennefer a u dryád.

„To nemůže být ona."

Co se mi na knize opravdu nelíbilo, bylo, že při vypravování určitých věcí, které se odehrály, tak jste přeskočily v čase a byli jste přímo u té akce. Problémem bylo, že vyprávění o minulých věcech obsahovalo mnoho scén, a tak jste skákali, jak do minulosti, tak do přítomnosti. To mi bohužel vůbec nesedlo. Možná pro některé z vás to bude příjemné zpestření a trochu i nezvyklé.

Hodně se zde řeší politika, co udělat, jak udělat. Což většinou nemusí dopadnout dvakrát dobře. No, mohu říci, že s intrikami, je to v knize velice zajímavé. Ale bohužel mě jaksi tyto intriky moc nezaujaly a čtení se mi vleklo a moc jsem si toho nezapamatovala z toho.


Celkově pokud jste tuto sérii rozečetli, tak ji dočtěte, je možné, že se vám tento díl bude líbit mnohem více než mě. Avšak netvrdím, že to není dobré. Je, pár scén, které se mi opravdu líbily, avšak o těch vám nemohu psát, jelikož bych vám vyzradila děj.


Z obálek mě zaujala bosenská verze. Připadá mi, že se k Času opovržení skvěle hodí. Ačkoli vám nemohu říci proč, po přečtení této knihy, vás napadne proč.

★★★☆☆

10 komentářů:

  1. Pěkná recenze. Já se k Zaklínači nedostala, ale pořád doufám, že třeba jednou... :) Naše obálky se mi líbí moc, jsou svým minimalistickým způsobem moc pěkné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se tedy dostaneš. :) Jinak musím s tebou souhlasit, naše obálky mají kouzlo. :)

      Vymazat
  2. Ja sa neviem dočkať, kedy konečne si Zaklínača prečítam :3 Veľmi sa teším, tak hádam nesklame :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji ti, aby ses ho brzy dočkala. :) Doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  3. Zaklínač jde tak nějak mimo mě a nějak mě ani neláká (a taky se koukněme, kolik mám nepřečtených knih, takže možná ho zkusím... v příštím životě) :D Ale ta obálka je sladká, ten jednorožec (je to jednorožec? Nemá znázorňovat někoho jiného?) je sladký <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně hlavně lákal díky tomu, že je to fantasy. :D Jinak, podle mě se jedná o jednorožce. :D

      Vymazat
  4. Zaklínač je moja srdcovka! A aj keď priznávam, občas vedia byť pasáže trochu mätúce, nakoniec to dáva všetko zmysel :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To souhlasím, někdy mi chvíli trvalo, než jesm to pochopila. :) Ale bylo to pěkné. :)

      Vymazat
  5. Akurát som začala s re-readingom celej série, tak som veľmi zvedavá, ako budem Zaklínača vnímať - kedysi sa mi dosť páčil, hoci si pamätám nejaký ten zmätok pri čítaní. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad budeš vnímat stejné pocity jako tehdy, že se ti líbil. A třeba už tentokrát nebudeš tolik zmatená. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.