40 dní pěšky do Jeruzaléma


Autor: Ladislav Zibura
Nakladatelství: BizBooks
Žánr: Cestopis, Humorné
Počet stran: 288 stran
Obsah:
Ladislav Zibura v létě sbalil svůj život do 12 kilogramů, hodil batoh na záda a vypravil se pěšky do Jeruzaléma. Bez mapy a orientačního smyslu se mu podařilo ujít 1400 kilometrů napříč rozpálenou krajinou Turecka a Izraele, stanout pod Zdí nářků a prožít největší dobrodružství svého života. Jeho cesta je příběhem omylů, pozoruhodných setkání, šťastných i nešťastných náhod, puchýřů a opruzenin. 

~~~

Toto je má úplně první kniha, která je přímo cestopisem. A stejně tak to platí i pro autora, je to mé první setkání s ním. Mohu tedy říci, že jsem od knihy vůbec nic neočekávala, přece jen jsem s cestopisy žádné zkušenosti neměla. Jsem ale ráda, že jsem tuto knihu zkusila a seznámila se tak s cestopisy. Hlavně za to může čtenářská výzva. Nejsem si jista, zda bych se vůbec k tomuto žánru někdy dostala.

Co mi přijde nejdůležitější, je, abyste měli podobný humor jako autor. Protože pokud byste jej neměli, je dost možné, že vás kniha brzy přestane bavit a do čtení byste se pak mohli nutit, či byste knihu rovnou odložili. Pokud se vám jeho psaní zalíbí, tak věřím, že u knihy vydržíte a třeba se zasmějete u různých scén či se jen pousmějete.

Předem informuji, že často se zde řeší, čaj a případné ubytování. Jakožto já se nedivím, že je to tu řešeno. Přece jen je to velmi důležité pro poutníka, aby si mohl kde spát a též najíst. Což narazila jsem na to, že některé čtenáře to na knize nejvíce nebavilo. Též se zde vyskytnou drobné scény, které jsou velmi zajímavé, a pomalu se divíte nad lidskou pohostinností. Může se stát, že si položíte otázku, co byste na místě člověka, u kterého poutník žádá vodu, dělali. Dali byste mu jen vodu nebo i pozvali na jídlo?


Nejlepším způsobem, jak se neztrácet, tak je vůbec nemít mapu.

Kniha je rozdělena na jednotlivé dny, kdy se dozvídáte, co se mu přesně v ten den stalo. Co bylo úsměvné a popřípadě jaké bylo spaní. Takže vlastně díky tomu vidíte, co se dělo při jeho cestě do Jeruzaléma. Během čtení narazíte na drobné stripy, které dokážou pobavit. A navíc sem tam se objeví text, který nemusí přímo souviset s daným dnem, ale jen vám osvětlí určité věci. Není nijak dlouhý, jen několik řádků.

Je mi jasné, že pokud v budoucnu se mi bude chtít opět zkusit nějaký cestopis. Je mi jasné, že nejdříve šáhnu po dalších knihách od tohoto autora. Skvěle mi jeho psaní sedlo a čtení knihy mě nesmírně bavilo. A tuším, že už je mi předem jasné, kterou bych si jako další vybrala.

Takže pokud chcete zažít úplně svůj první cestopis, vřele 40 dní pěšky do Jeruzaléma doporučuji. Je opravdu zajímavé číst o skutečné cestě, která se opravdu stala. Též se můžete dozvědět trochu o různých lidech, ale musí se počítat s tím, že ne každý je takový.

★★★★☆

16 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze. :) Nad autorovými knihami a cestopisy obecně už nějaký čas přemýšlím. Díky za radu s čím začít. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já už se na toho Ziburu budu muset vrhnout. Mám doma Pěšky mezi budhisty a komunisty (snad se tak jmenuje :-D) a mámji tu už snad dva roky...:-D Tak třeba bych teď mohla. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ti držím palce, aby ses na ni brzy vrhla. :D

      Vymazat
  3. Myslím, že cestopisy nejsou úplně můj šálek kávy, ale kdo ví, třeba jednou budu chtít překonat sama sebe. Děkuji za tip na autora 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Též se cestopisům vyhýbám, ale k tomuto mě dostala hlavně Čtenářská výzva. :D Takže pro teď zase se jen tak k cestopisu nedostanu. :)

      Vymazat
  4. Cestopis jsem snad ještě vůbec nikdy nečetla, ale o tomhle se mluví skoro pořád, takže tomu možná dám šanci :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto pokud budeš mít chuť zkusit jiný žánr, na který nejsi zvyklá, tak tuto knihu můžeš v klidu zkusit. :)

      Vymazat
  5. Nad touto knihou som uvažovala a po tejto recenzii je uvažovaniu koniec. :) Určite si ju prečítam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti takto pomohla s uvažováním. Doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  6. Když já nevím, mně je autor tak nesympatický, že jsem nikdy ani nezvažovala, že si jeho knihy přečtu... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli ti je autor nesympatický, tak bych knihu ani nezkoušela. Možná by ti nesedla, přece jen v jeho knize je znát jeho chování. :)

      Vymazat
  7. Láďu Ziburu naprosto zbožňuju! Na jaře jsem byla společně s mámou dokonce na jeho přednášce a musím říct, že jsme se tak už dlouho nenasmály :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, už jen z knihy mi přišel na takového vtipálka. Jsem ráda, že jste si jeho přednášku užily. :)

      Vymazat
  8. Úplně si mě na knížku nalákala! Něco takového bych si ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě tak nalákala. :) Jsem zvědavá, co na ni budeš říkat.

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.