Vánoční koleda


Originální název: A Christmas Carol
Autor: Charles Dickens
Rok vydání celosvětově: 1843
Nakladatelství: XYZ
Žánr: Povídka
Počet stran: 112 stran
Obsah:
Klasická povídka zavádí čtenáře do staré Anglie v období vánočních svátků. Jejím hrdinou je známý lakomec a nemilosrdný lichvář, kterého se snaží napravit tři hodní duchové. Ti mu předvádějí smutné obrazy jeho minulosti, současnosti i budoucnosti, a díky jejich zásahu se krutý lakomec změní v milého a laskavého člověka.

~~~

Jaksi jsem nevěděla, že Vánoční koleda je předlohou stejnojmenného filmu, ačkoli mě to mohlo napadnout. Nakonec jsem se o tom dozvěděla od Lucy a s tím, že bych si mohla na vánoce přečíst zimní knihu, jsem se pustila do Vánoční koledy. A tedy jsem ráda, že jsem si ji přečetla, přece jen film mám velmi ráda.

Kniha není kdovíjak dlouhá, takže se zvládne přečíst za jeden den. Já si ji kouskovala po částech, abych si ji ještě více užila. A mohu říci, že kdo tuto vánoční klasiku nečetl, tak ať to s radostí napraví. Příběh je velmi jednoduchý a k tomu kouzelný. Navíc je moc pěkné číst o duchách a pomalé změně emocí starého lichváře.

„Veselé Vánoce, strýčku! Dej vám Bůh štěstí!“ ozval se náhle veselý hlas.

Rozhodně, co se mi na knize nejvíce líbilo, byli duchové. Snad nejzajímavější a nejstrašidelnější mi přišel duch budoucích Vánoc. Hodně mi připomínal smrt. A naprostým opakem pro mne byl duch současných Vánoc. A nemohu ještě vynechat ani jednoho ducha, který byl správný. No, ti kteří to viděli či četli tuší, koho mám na mysli.

Pokud si chcete naladit na vánoční atmosféru. Knihu vřele doporučuji, snad nejlepší by bylo, kdyby během čtení padal sníh. Po ruce čaj a atmosféra by byla jak vyšitá. Navíc u knihy nemusíte ani přemýšlet. Je celá lehce podaná. Přece jen na Vánoce se zázraky dějí a tato není žádnou výjimkou.


Různě jsem si prohlížela zahraniční obálky, většina mi z nich přišla moderní a zdálo se mi, že se k Vánoční koledě vůbec nehodí. Nakonec jsem našla takovou obálku, která na mne dýchla atmosférou minulého století a navíc je na ní vidět duch s naším nevrlým starcem.

★★★★☆

14 komentářů:

  1. Koledu jsem nikdy nedočetla až do konce.Párkrát jsem ji začala, ale nějak mě nechytila, takže... A filmové zpracování jsem asi taky neviděla. Stydím se :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud tě nebavila, tak to dál zkoušet nemá cenu. :)

      Vymazat
  2. Priznávam sa, že Koledu som nikdy nečítala, ale ako rozprávku/film som ju videla niekoľkokrát a nikdy ma to zjavne neomrzí. Skrátka vianočná klasika :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, koledu jsem též několikrát viděla, než jsem zjistila, že je kniha. :)

      Vymazat
  3. Rozhodně dobrý výběr k Vánočnímu období :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijde mi, že někdy je těžké vybrat něco pořádně vánočního. :) Ale zde jsem se trefila.

      Vymazat
  4. To je typicky vánoční čtení :) Viděla jsem jen její filmové zpracování, ale na knížku se asi nechystám, film mi stačil :) Ale taky mám o Vánocích tendence vybírat si nějaké vánočně laděné čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasný, chápu. Film je opravdu úžasný. :)

      Vymazat
  5. Je to skvelá vianočná klasika a súhlasím s tým, že ani mne sa k nej moderné obaly príliš nehodia. :) Klasika je jednoducho klasika. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, ty nemoderní obálky jsou naprosto kouzelné. :)

      Vymazat
  6. Super, že si si našla vyhovujúce vianočné čítanie, možno o rok skúsim.:) Od Dickensa som čítala len Hard Times, ale prekvapivo to bolo jedno z tých lepších povinných čítaní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji zkus, umí krásně naladit vánoční atmosféru.

      Vymazat
  7. S ostudou se přiznávám, že jsem Vánoční koledu ještě pořád nečetla, ale ráda bych. :)) Říkám si to každé Vánoce, ale zatím nebyl čas. :))

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.