Políbená ledem



Originální název: Ice Kissed
Autor: Amanda Hocking
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Série: Kroniky Kaninu, 2. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Počet stran: 272 stran
Obsah:
Bryn Avenová se odmítá vzdát snu sloužit království, které miluje. Tento sen ji přivede až do paláce Skojarů, jehož národ potřebuje ochránit před brutálním nepřítelem. Bryn se vydává na záchrannou misi, které velí Ridley Dresden. Přitažlivost mezi nimi nabírá obrátky a vztah dostává nový rozměr, na který nejsou připraveni. Navíc vychází najevo temná pravda, která změní Brynino postavení a ohrozí všechny, které miluje. 

~~~

Trochu jsem se bála, když jsem se pustila do druhého dílu, že z něj budu mít naprosto stejné pocity jako u Mrazivého ohně. Překvapivě druhý díl byl mnohem lepší, a to se stává tedy málokdy, že předčí první díl. V tomto případě je to velkým plusem, protože mě kniha dokázala do sebe vtáhnout.

Popravdě, nejsem moc zvyklá na to, že první díl je ukončen dejme tomu v určitý den. A ve druhém dílu se dozvíte hned na prvních stránkách, že od toho dne uplynul pouze tak den dva. Pro mě to byl opravdu velký nezvyk. Mně osobně to moc nesedlo, ale třeba vy to jen tak přejdete či jste na to od jiných autorů zvyklí.

Co musím pochválit, tak je hlavní hrdinka. Přišla mi, že své chování mnohem vylepšila a už nebylo tak hrozné. Dokonce jsem si ji i oblíbila a docela jsem jí fandila se záchrannou misí a dalšími věcmi, které byly též dost důležité. I když sem tam udělala nějakou tu chybu, prostě to k ní patřilo a ani mi to moc nevadilo. A jakožto jsem dost zvědavá, jak se ta romantická linka ještě vyvine ve třetím díle.

Kdo mi ale fakt hodně šel na nervy, byl Kennet. Jakožto chápu, že když má takové postavení, tak si to může dovolit. Ale opravdu mě rozčiloval. Naopak, koho jsem si z nových postav oblíbila, byla Linnea. Přišla mi na hodně milou osobu, která chce pro všechny jen to dobré. A víceméně si ji prostě nelze neoblíbit.

Pracovala jsi u jiného kmene a upřímně řečeno, Skojarové jsou podivíni," pronesla chápavě.

Jak už jsem víceméně napověděla s novými postavami, tak zde se změní prostředí. Převážně velká část děje se bude odehrávat ve Storvattenu a s tím se dozvíte i něco málo o schopnostech skojarů. Hodně mě bavilo objevovat jiné království a jejich zavedené zvyky. K tomu úplně nové prostředí, které je dost odlišné od Doldastamu.

Během čtení máte možnost, odtipnout si, kdo je případným viníkem. A že těch možností je zprvu hodně. Možná se vám povede dotyčnou osobu uhodnout. Též jsem o té osobě přemýšlela, že by byla dobrým viníkem. No, nakonec jsem se rozhodla pro jinou a hle, můj předchozí odhad byl dobře. Takže snad si s tím povedete o něco lépe jak já.

Důležitou věcí je, že opět potřebujete mít u sebe Křišťálové království, jelikož to ihned navazuje na události, které se zde udály. A pokud jste zvědaví, jak se to vyvine dál, tak jej opravdu radši mějte u sebe. Protože krásně otevřený konec dokáže dost naštvat, když poblíž není pokračování.


Co tak koukám, tak i zde jsou obálky převážně stejné. V jednom případě se pouze změnila barva pláště, a to na červený. Jediná, která se poměrně od ostatních obálek odlišovala, byla turecká, a tu vám sem přidávám.

★★★☆☆

10 komentářů:

  1. Na celou sérii se chystám, autorka má celkem zajímavý svět. Ovšem kdy to bude, to je ve hvězdách...

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :). Na druhý díl jsem docela zvědavá, ale jen těžko říct, kdy se k němu dostanu :D Ale musím říct, že obálky má tahle série naprosto dokonalé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad brzy. :) To jo, je radost na ně pohledět. :D

      Vymazat
  3. Nepochybuju, že kniha (vlastně celá série) má svoje kvality. Ale asi se na ni v dohledné době nechystám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to spíše taková odpočinková četba. :) Ale jsou lepší knihy než tato série. :)

      Vymazat
  4. tahle serie me taky ceka.. bych si ji mohla vzit pristi mesic :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze :) Na sérii bych se v dohledné době také ráda podívala

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.