Mrazivý oheň



Originální název: Frostfire
Autor: Amanda Hocking
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Série: Kroniky Kaninu, 1. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Počet stran: 272 stran
Obsah:
Bryn Avenová mezi Kaniny nikdy tak úplně nezapadala. Díky svým blond vlasům a modrým očím se vždy cítila jako outsider – s nečistou krví neschopná si získat respekt a postavení. Ale je odhodlaná prokázat svou loajalitu království, které miluje. Jejím snem je stát se členkou elitní královské gardy a nic jí nesmí stát v cestě... ani city, které chová ke svému šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Jakýkoli vztah mezi nimi je naprosto vyloučený, ale Bryn si nemůže pomoct. A začíná mít pocit, že i on k ní něco cítí. Mezitím na království někdo zaútočí – to prověří Bryninu sílu jako nikdy předtím. Konečně má příležitost konfrontovat Konstantina Blacka, zrádce, který se před pěti lety pokusil zavraždit krále. Jen Bryn ho může zastavit, ale riskne vše, jen aby ochránila království, které ji není ochotno přijmout takovou, jaká ve skutečnosti je?

~~~

Tuto sérii jsem si chtěla přečíst od chvíle, kdy jsem viděla tak naprosto dokonalé obálky. Nakonec se mi to po pár letech povedlo. A teda mám na to sem tam rozporuplné názory, ale víceméně jsem spokojená, že jsem se konečně vrátila k fantasy a young adult žánru. Už mi to tak trošku chybělo.

Co pro mě bylo ohromným problémem, byl svět Kaninů. Hodně dlouho mi trvalo, než jsem se zorientovala, ale i tak mi zde moc nesedělo, jak je to spojený s lidským světem. Též jsem měla problém s pochopením světa. Vysvětlení se avšak objevilo trošku později, takže jsem chvíli tápala, jak to tam všechno probíhá, něco si domyslela a až pak jsem tedy obdržela vysvětlení. Což možná je důvodem i to, že před touto sérií je série o Tryllech.

Mým problémem bylo, že jsem si Kanince ani za boha nedokázala oblíbit. Hlavně kvůli jedné věci, pro které je kaninská šlechta typická. To mi vadilo, navíc, že to Bryn víceméně podporovala, jelikož je to dobré pro ekonomiku... Třeba vám tato určitá věc sedne lépe než mně a více si tento svět oblíbíte.

Nepřiplížil jsem se. Jen mám lehký krok."

A teď k Bryn. K ní mám též dost rozporuplné pocity. Na jednu stranu se jevila jako dobrá hlavní hrdinka, načež to poruší a začne se chovat úplně jinak. V jeden moment jsem jí měla chuť nadávat, aby se vzpamatovala. No, ohledně romantiky se dá víceméně odhadnout už jen podle anotace, jak to bude směřovat. Takže k ní vám více povídat nebudu.

Čeho jsem si hodně všimla, bylo, že když autorka potřebovala hnout dějem, tak tam poslala Bryn a Konstantina. Popravdě už mi to ani nepřicházelo jako náhoda, ani nějaký Konstantinův cíl, nýbrž jako autorčin. Což je docela škoda, protože pak už víceméně čekáte, že za další akci bude opět Konstantin a začíná vám to k tomu připadat směšné.

Převážně u Mrazivého ohně počítejte s tím, že se jedná o začátek série. Takže převážně se zde seznamujete s prostředím a učíte se pravidla jejich světa. Nemůžete tedy počítat, že by tam byly velké akce, nýbrž sem tam se některá přece jen objeví.

Konec knihy mě hodně překvapil. Nic takového jsem opravdu nečekala, protože najednou se zde objevil detektivní žánr. A popravdě, moc mi to tam nesedělo. Navíc konec vyžaduje hned druhý díl, Políbená ledem. Co jsem se zběžně podívala na druhý díl, tak ten ihned navazuje na konec Mrazivého ohně. Takže pokud se do této série chystáte, mějte hned u sebe připravené všechny díly.


Obálky jsou převážně stejné. A když už, tak jsem narazila pouze na dvě verze. Ta první se dostala i do našich končin, a tu druhou přidávám sem. Jedná se o anglickou verzi.

★★☆☆☆

12 komentářů:

  1. Skvělá recenze :) Knihu už jsem četla a celkem se mi líbila i když to byl začátek série a tak k dokonalosti tomu něco chybělo :) Je ale škoda, že od té doby jsem se zatím nevrhla na další díly, hodlám to napravit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je opravdu škoda. Určitě to naprav. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze a této knihy nemůžu říct ani půl slova k obálce. Strašně se mi líbí :)

    Bohužel pro mě je to až moc YA a to už přeci jen tak nečtu :D Nicméně věřím tomu, že to nebudou vůbec špatné knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, obálka je boží. :)
      Jinak já si YA přečtu jednou za čas, když mám na to vyloženě chuť. :D

      Vymazat
  3. Jsem na tom stejně, jako jsi byla ty. :) Před lety jsem viděla obálky a moc si knihy chtěla přečíst... zatím to nevyšlo. Ale věřím, že třeba jednou. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba jednou. :) Ale bylo fajn si na ni vzpomenout, že zrovna tuhle jsem chtěla číst. :D

      Vymazat
  4. Tuhle knihu jsem četla někdy v době jejího vydání, už si přesně nevybavuji, co jsem na ní říkala, ale vzpomínám si, že se mi docela líbila :D Takže děkuji za připomenutí, musím tuhle sérii dočíst :D Jinak pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec za co. Jsem ráda, že jse mti ji připomenula. :D

      Vymazat
  5. Knižku som už držala v rukách v obchode. Veľmi ma zaujala jej obálka, ale nepodarilo sa mi do nej začítať takže do zbierky nepribudla. :) Vďaka za recenziu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, obálka je vynikající. :) Ale též se mi sem tam četla hůře.

      Vymazat
  6. Tuhle knihu jsem četla a zanechala ve mne rozpačité pocity. Na jednu stranu líbivá obálka a obstojný nápad, na druhou stranu děj i postavy ničím extra nenadchly. Do dalších dílů se pouštět nebudu..

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je i přesto zkusila a zrovna dvojka mě o něco více nadchla než jednička. :) Ale byla průměrná. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.