Řbitov zvířátek

Originální název: Pet Sematary
Autor: Stephen King
Rok vydání celosvětově: 1983
Nakladatelství: BETA Dobrovský
Žánr: Horor, Román
Počet stran: 336 stran
Obsah:
Staré indiánské pohřebiště neztratilo svou temnou moc ani po letech a nyní čeká na příležitost. Ta přijde, když se manželé Creedovi se dvěma malými dětmi, synem Cagem a dcerou Ellie, a kocourem Churchem přestěhují do domu v jeho blízkosti.
Frekventovaná cesta hned za plotem, obrovská příchylnost Ellie ke kocourovi a místní starousedlík Jud, jenž zná znepokojivé tajemství, způsobí že události naberou na obrátkách. Louis Creed zakope přejetého kocoura právě na pohřebišti a Church se k překvapení všech po několika dnech vrátí. Je trochu divný a jde z něj strach, ale je to on. A kocourova smrt není v Louisově rodině poslední...

~~~

Už je to opět delší doba, co jsem četla nějakou Kingovku. A když už jsem se pro ni rozhodla, tak jsem šáhla pro Řbitovu zvířátek. Důvod byl jednoduchý, jakmile jsem se dozvěděla, že se film liší od knihy, byla jsem moc zvědavá na ten rozdíl. A řeknu vám, že teda byl dost pořádný.

Jelikož jsem předtím viděla film, už jsem předem věděla, co mě v knize bude čekat. Sem tam jsem si při čtení vybavila určitou scénu, ale hned na začátku se to hned lišilo, a to Normou. Takže mi bylo jasné, že jsem udělala dobře a pustila se do čtení. Když to vezmu, tak mi čtení poměrně rychle utíkalo a nikde se nenašla žádná hluchá místa, která by mi dala zabrat.

Co musím vypíchnout, je atmosféra. Zprvu to vypadá na jakousi idylku, která se postupně mění v hororvý příběh. Hlavně v ten moment, kdy Louis chce spáchat jeden určitý čin. Ani nevíte, jak jsem u toho byla napnutá a prostě jsem potřebovala se přes tu scénu dostat, abych si pak mohla oddechnout. Přičemž následující scény byly ještě mnohem, ale mnohem zajímavější.

„Doma,“ řekla Rachel tiše, oči stále upřené na dům.

Postavy jsou skvěle napsané a postupně se dozvídáte i něco o jejich minulosti. Vlastně už jen díky tomu zjišťování vidíte, jak se postavy pomalu mění, psychika i chování. A když si je teď při psaní recenze porovnávám, je to opravdu dost velký rozdíl v té změně. Hlavně u jedné postavy, no, kdo četl, tak ví, koho přesně mám na mysli. Zajímavější pak ještě je, co byste na místě hlavní postavy dělali vy.

Prostředí, jak už jsem u tohoto autora zvyklá, bylo výborně popsáno. A dokázali jste si perfektně představit okolí a dokonce mi přišlo, že jsem měla pocit, že tam jsem přímo s postavami a dotýká se mě to. Nemusíte se obávat nikterak dlouhých popisů, takže vám to čtení uteče rychle a nebudete se u toho nudit.

Pro mě se jednalo o poměrně strašidelnou knihu, a to já se málokdy u knih bojím. Takže tímto varuji čtenáře, kteří se dokážou snadno bát u knihy, tak aby si čtení Řbitova zvířátek rozmysleli, či se na ni pořádně připravili. Zaručuji vám, že vám bude po zádech běhat mráz. Určitě knihu na přečtení doporučuji, jedná se o další skvělou kingovku, která stojí za přečtení.


Vybrat nějakou zahraniční obálku mi dalo zabrat. Převážná většina se mi vůbec nelíbila, až mě nakonec zaujala tato anglická obálka. Přijde mi, že v sobě má své kouzlo.

★★★★☆

15 komentářů:

  1. Moje vůbec nejoblíbenější knížka, miluji ji :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem nečetla, ale viděla jsem filmové zpracování, a to se mi moc líbilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filmové zpracování bylo skvělé. Navnadilo mě i na knihu. :D

      Vymazat
  3. knihu jsem četla loni na jaře a měla jsem to úplně stejně :) nejdříve jsem viděla film, a pak se pustila do knihy... aspoň jsem byla trochu připravena, co mě čeká, jinak bych se bála víc :D

    ale zatím patří mezi mé neoblíbenější od Kinga :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od Kinga mám nejradi Holčičku, která měla ráda Toma Gordona nebo Zhubni. :)

      Vymazat
  4. Ach, ten King, aj ma jeho knihy lákajú, ale zároveň ani veľmi nie :/ S filmami to mám rovnako, videla som To a pre mňa to bola teda veľká katastrofa, čo sa hororu týka...hm, ale je dobre čítať si názory na jeho knihy od druhých, človek si tak môže utvoriť svoj názor...takže uvidím, či mu raz dám šancu, inak horory mám nesmierne rada :D
    Super recenzia...maj sa krásne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem viděla a bavila mě víc jednička než dvojka. :) Jinak ale mám v plánu si přečíst knihu, tak uvidím, co bude lepší. :D

      Vymazat
  5. Knížku jsem četla a byla jsem (a stále jsem) jí velmi nadšená. Myslím, že ta atmosféra a postupná gradace příběhu je opravdu děsivá. Prostě děs tak, jak ho umí jenom King. Na film asi radši koukat nebudu. Kinga, hlavně jeho klasickou tvorbu, čtu docela ráda. Teď čtu To a už nyní musím říci, že ten film nesahá ani po kotníky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film byl moc povedený, jen došlo k menším změnám, ale stálo to za to. :)

      Vymazat
  6. Tak tohle určitě není nic pro mě. :) Zahraniční obálka působí, podle mě, mnohem děsivěji a tajemněji, než ta naše.

    OdpovědětVymazat
  7. Zkoušela jsem audioknihu, ale opět jsem si potvrdila, že King nebude nic pro mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to tak vezmu, tak on je dosti zvláštní. :D Též nejsem z jeho knih úplně paf, ale některé stojí za to. :)

      Vymazat
  8. Řbitov zviřátek je výborná kniha. Na této literatuře jsem vyrůstal. Řbitov zviřátek, TO, Prokletí Salemu, Nadaný žák, Osvícení... Překrásné vzpomínky na dlouhá odpoledne na základní škole. Pak se mi ve 12 letech dostal do rukou Sapkowski a vedle horroru jsem začal milovat i fantasy. :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.