Myškinův problém

Autor:
Petr Novak
Žánr: Humorné, Román 
Počet stran: 224 stran
Obsah:
 Postava romantika zastává paradoxní pozici. Pro jedny je idiotem, pro druhé osobností s idejemi, které tak rádi následujeme. Takže když se Markéta s Petrem na stránkách knihy potkají, vypadá to banálně, na přímočarou love story. Romantika v pravý čas, chtělo by se říct, na prahu dospělosti. Jenže z toho vznikne román o otcovství, které autor chápe jako univerzální fenomén. Nedostatek nebo naopak přebytek otcovských figur rozhýbe děj svižně napsané příběhové mozaiky, která se dá číst jako pocta jednomu náhodnému setkání, nebo jako pokání plynoucí z nedostatku citové výchovy. 

~~~

Děkuji moc Pointě a Petrovi Novakovi, kteří mi nabídli knihu na recenzi. Věřím, že většina zná Pointu a někteří z vás autora můžou znát z Instagramu, kde působí pod stejnojmenným názvem, a kde píše citace, a některé z nich jsou právě z Myškinova problému.
 
Osobně anotace nic neprozradí, jen trošku načrtne, co by v knize mohlo být. Počítala jsem s tím, že se příběh bude zabývat Markétou a Petrem a něco o otcovství. Avšak jaké bylo mé překvapení, když to zejména bylo o samotném životě, o vztazích mezi milenci, dětmi a rodiči. Při čtení jsem měla pocit, že na mě čiší život. 

Kniha je rozdělena celkem do čtyř částí, které neobsahují vůbec žádné kapitoly. Mně osobně přišlo, že tyto části mají v sobě ukrytou symboliku. Ačkoli se na první zběžný pohled může zdát, že se zde nevyskytuje přímá řeč. Opak je pravou, vyskytuje se, jen je vyznačena pomlčkami, což pro některé zprvu může být nezvyk, ale dá se na to brzy zvyknout. 
Život je otázkou zasvěcení.
Co musím vyzdvihnout je autorův styl psaní, dokáže čtenáře plně pohroužit do čtení. Hlavního hrdinu Petra jsem si ihned oblíbila a přišel mi jako blízký člověk, se kterým jsem to, čím si procházel prožívala. Dokonce jsem se ohledně jedné situace cítila smutně. Nečekala jsem, že to tak na mě dolehne, věřím, že jsem měla menší naději, že by to mohlo dopadnou jinak.

Za mě se jedná o velmi dobře napsaný příběh o životě, o otcovství. Líbilo se mi, jak se vyvíjel vztah mezi dvěma postavami. Překvapivě mě bavily i názory na realismus s romantismem. Bylo zajímavé sledovat, jak je to postupně rozebíráno a následný závěr.

Určitě knihu doporučuji k přečtení těm, kteří si chtějí přečíst něco o samotném životě a případně se chtějí nad ním zamyslet. Věřím, že vás Myškinův problém chytne za srdce a prožijete veškeré situace spolu s hrdinou. Pokud vás Myškinův problém zaujal, zrovna dnes, a to 8. 4. 2021 zrovna vychází. Knihu si můžete pořídit na stránkách Pointa.cz, a pokud si nejste jistí, můžete si rovnou přečíst ukázku knihy.

★★★★★

6 komentářů:

  1. podle názvu jsem myslela, že jde o nějakou klasiku, ale jsem velmi mile překvapena, o čem kniha vlastně je :) podle anotace by mě kniha nezaujala, ale díky tvé recenzi ano :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anotace toho opravdu málo prozradí, ale pak to je milé překvapení, co v sobě kniha ukrývá. :)

      Vymazat
  2. Mě tahle kniha moc nezaujala, ale věřím, že nemusí být špatná. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze, knihu jsem neznala a teď dumám, že bych si ji i možná přečetla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za to přečtení opravdu stojí. Je to moc pěkný příběh. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.