Čtenářská výzva 2021 1/2

 Zdravím čtenáři,
pomaličku se blížím ke splnění čtenářské výzvy, kde mi chybí splnit poslední téma, a tak jsem se rozhodla, že Vám opět ukážu, co jsem si vybrala pro tuto výzvu. Některá témata pro mě byla těžší a jiná naopak se docela sama splnila.
Plníte nějaké výzvy?
 
 
 
1. kniha z lékařského prosteředí
Zatímco jsi spala - Liz Lawler 4*
Původně jsem sem plánovala dát Chirurga, ale nakonec jsem šáhla po knize Zatímco jsi spala. Měla jsem chuť na nějaký thriller a z lékařského prostředí to už byl jen bonus pro splnění tohoto tématu. Za mě docela povedený thriller.




2. kniha obsahující ilustrace
Cesta do neznáma - Nathaniel Wonderful, Theodora Stonewall 5*
Tady jsem si myslela, že bude docela problém vybrat knihu. Ale nakonec se to samo vyřešilo a mně hned bylo jasné, jakou knihu sem přidám. Navíc ty ilustrace jsou moc krásné a často jsem se u nich zasekla a jen se jimi kochala.

 
 
 
 
 
3. kniha, která je vyprávěna retrospektivně
Kříďák - C. J. Tudor 5*
Pamatuji si, že Kříďáka jsem si už dlouho chtěla přečíst. A tohle téma mi pomohlo k tomu, abych se do knihy konečně pustila. Někdy se ta čtenářská výzva hodí a já tak šáhnu po knihách, které jsem si chtěla dlouho přečíst.






4. kniha, ve které se objevují nadpřirozené postavy
Oheň probuzení - Anthony Ryan 5*
Zrovna toto téma patřilo mezi první, které jsem splnila. Co jsem darem obdržela sérii Draconis Memoria, hned jsem věděla, kam ji dát. Navíc jsem díky ní objevila mého nového milovaného autora píšícího fantasy. Teď jen dočíst poslední díl.






5. kniha vydaná před sto a více lety
Jana Eyrová -
Janu Eyrovou jsem už dlouhou dobu slibovala kamarádce, že si ji přečtu. Nakonec mi k tomu dopomohlo toto téma, že jsem po knize opravdu šáhla. Milé překvapení se u mě nekonalo a spíše jsem se místy do knihy nutila, ale zase některé scény mě bavily.






6. kniha, která je (byla) v některé zemi zakázaná
Farma zvířat - George Orwell 5*
Dlouho jsem Farmu zvířat odkládala, a to jen proto, že mi byla kdysi na střední vyzrazena. Ale nastal čas, kdy se mi hodila do tohoto téma. Přece jen tato kniha byla zakázána v zemích Východního bloku. 






7. kniha, která má v názvu část lidského těla
Hubené nohy a všechno ostatní - Tom Robbins 2*
Říkala jsem si, jak jsem s touto knihou vyhrála jackpot, jelikož od Toma Robbinse mě předchozí kniha nadchla. Jaké bylo mé zklamání, že jsem místo toho četla šílenost, která neměla pořádně děj. A na můj vkus byla až moc nábožensky laděná.






8. kniha, ve které hraje důležitou roli dopis
Alena Mornštajnová - Listopád 4*
 Zprvu jsem si myslela, že sem dám úplně jinou knihu, už jsem ji měla i vybranou, ale když jsem šáhla po Listopádu, tak jsem přehodnotila svůj názor, a nakonec sem dala Listopád. Navíc jsem na tu předchozí knihu přestala mít chuť a soustředila jsem se na jiné žánry.





9. kniha, kterou jste objevili díky Databázi knih
Nevěřte Hunterovi - Karolína Bendová 2*
Tak u tohoto tématu jsem strávila pěkný čas prohledáváním Databáze knih a hledáním knihy, kterou neznám, a která by mohla být zajímavá, a zároveň bych na ni měla chuť. Po dlouhém hledání jsem konečně narazila na jednu knihu, zněla mi docela dobře, a upřímně na něco takového jsem měla chuť. Ale i přes to všechno na mě tam bylo příliš klišé.





10. kniha o známé české osobnosti
Věř, běž a dokážeš - Raego 4*
Tady se mi hodilo, že přítel měl rád Raega, a tak měl o něm i knihu. Tak jsem hned využila a přečetla si ji. Překvapivě kniha se mi docela líbila, a to moc nejsem na knihy o známých celebritách.
 

10 komentářů:

  1. plníme výzvu jako ty :D a v šestce mám taky Farmu zvířat :D

    mně ještě chybí pět položek splnit, tak uvidíme, jak to půjde :)

    OdpovědětVymazat
  2. No tedy, paráda :) Výzva úspěšně z poloviny splněna :) Jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý výběr, Farma zvířat mě dostala hodně (jako vše od Orwella). Já čtu již poslední knihu z výzvy, téma číslo 14. Ale vybrala jsem si pro to Jiráska, tak mi to ještě nějaký čas určitě potrvá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu jsem zrovna nedávno splnila. Já si na to vybrala Tatéra z Osvětimi a byla to teda síla.

      Vymazat
  4. Farmu zvířat jsem četla k maturitě a moc se mi líbila. Chtěla jsem si ji i vytáhnout, nakonec jsem si ale vytáhla jiné autorovo dílo - 1984.
    Listopád si chci také přečíst. Je tedy dobrý, jo? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1984 je také moc hezká kniha od něj. :)
      Jo, Listopád se dost povedl a zároveň to vede i k zamyšlení.

      Vymazat
  5. Zajímavá výběr. :) Já jsme zatím na 15 splněných knihách - letos mi témata nesedla tak dobře jako předchozí roky... :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mojí výzvou je se neztratit v ději u mých 4 rozečtených knih :D :D Žádnou z výše uvedených knížek jsem neotevřela, ale "Zatímco jsi spala" jsem jednou měla v košíku, jenže nakonec mě zaujala jiná. Tak třeba příště. :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.