Rozetmění

Originální název: Darkdawn
Autor: Jay Kristoff
Rok vydání celosvětově: 2019
Nakladatelství: CooBoo
Série
: Nikdynoc, 3. díl
Žánr: Fantasy
Počet stran: 616 stran
Obsah:
Itreyská republika se propadla do chaosu. Mia Corverová zavraždila kardinála Duoma a zvěsti o smrti konzula Scaevy se prohánějí po ulicích Božího hrobu jako požár. A pod jeho povrchem je hluboko v prastarých kostech města pohřbeno tajemství, které Republiku změní navždy.
Mia a její bratr Jonnen musí cestovat hlubinami starodávné metropole. Jejich úkol je povede temnotou pod Božím hrobem, přes Moře mečů, zpátky do knihovny v Tiché hoře, k jedovatým Čepelím - Miiným dřívějším mentorů - a nakonec až k mystické Koruně Měsíce. Tam Mia konečně odhalí původ Temných a zjistí, co osud chystá pro ni i její svět. Ale tři slunce se teď kloní k západu a přichází temnotma - může ji vůbec přežít?

~~~

Abych pravdu řekla, tak jsem hlavně v této sérii pokračovala v tom, že jsem ji chtěla mít dočtenou. Výjimkou byl druhý díl, kdy mě čtení ohledně gladiatii bavilo. A pro mě tak byl z celé série nejlepší. Bohužel Rozetmění mi přišel ze všech tří nejhorší.

Mým velkým problémem bylo, že jsem se nedokázala začíst. Jasně, začátek byl zajímavý, protože navazoval na konec Božího hrobu, ale prostředek knihy pro mě fakt nebyl. Začetla jsem se až od Tiché hory, což byl pomalu konec knihy. A to je docela škoda, že až v ten moment mě zaujala.

Co se mi ovšem velmi líbilo, byly jednotlivé zmínky knihy v knize. Jakmile se to objevilo, byla jsem tím velmi překvapená. A pak když se objevila ještě další věc, tak mě znovu překvapila a pak ještě jednou. Zrovna tohle jsem fakt nečekala, ale dost se mi to líbilo, jak to bylo skvěle promyšlené.

K postavám jsem měla stejný vztah jako u minulých dílů. Miu jsem měla často na neutrálním místě, přímo mi nevadila. Jediný, koho jsem nemusela, byla Ashlinn a Jonnen, kterého jsem považovala za spratka. Vlastně jediní mí dva oblíbenci byli Sidonius a Mečopěvka, kteří se však v knize tak často neobjevovali. 

Ono to má poznámky pod čarou? Jakej kokot napíše román s poznámkami pod čarou?"

Pro mě kamenem úrazu, byl Miin vztah. Hlavně kvůli tomu, že jsem danou osobu fakt nemusela a nějak jsem necítila mezi nimi chemii. Přišel mi docela umělý a takový přinucený. Ale věřím, že některým může přijít vztah reálný. Hodně určitě bude dělat oblíbenost dané postavy.

Rozetmění je rozdělena na celkem pět knih a dvě bonusové kapitoly. Ovšem nemohu říci, jak byly kapitoly dlouhé, jelikož jsem Rozetmění četla v mobilu, kdy mi všechny přišly krátké. Budu upřímná, zde jsem přeskočila jednu kapitolu, konkrétně v bonusu. Zrovna takovou čuňačinku jsem fakt neměla zapotřebí a nechtěla jsem si kazit příběh.

Jakožto zakončení příběhu je fakt povedené a dost se mi líbilo. Jsem s tím naprosto spokojená a nic bych na tom neměnila. Věřím, že za to přečtení série stojí. Zrovna tato spíše spadá na tábory, někomu se líbí, někomu ne a jinému přijde průměrná. 


Úplně jsem zapomněla, jak je výběr obálek jednoduchý. Buď převládá ta, která je i u nás, nebo je hned tato druhá verze, kterou jsem sem přidala.

★★★☆☆

8 komentářů:

  1. sérii mám doma, ale zatím jsem se k ní nedostala... jak překvapivé :D ale časem se k ní určitě dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pre mňa toto bolo také veľké sklamanie! Jednotku som si užila, dvojka bola podľa mňa slabá a táto tretia časť bola posledný klinec (ako sa hovorí) do rakvy. Vadilo mi tam hádam všetko :D A tá bonusovka. Akože som nevedela, že či plakať alebo smiať. Súhlasím s tebou, že Miin vzťah bol ako keby nútený. Nemalo to žiadnu iskru. Prisahám, že to viac iskrilo medzi Mercuriom a Drussillou :D A všetci sa tam správali ako nevyzreté tínedžerky :D Pre ma kvalita šla dole už pri dvojke a trojka sa niesla v tom duchu. Ale som rada, že to mám za sebou a knihy som mohla niekomu posunúť (snáď sa dotyčnej páčili viac ako mne :D ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, to asi bylo poprvé, co jsem v knize něco přeskočila. :D Tak ono cokoli bylo lepší než ten Miin vztah. :D
      Mně se naopak dvojka hodně líbila, ta mi sedla. Ale zbytek to už spíše ne, než jo. :D

      Vymazat
  3. Obálka je moc pěkná, to u této série ostatně vždy. Divím se, žes tomuto dílu neubrala těch hvězd ještě víc, podle tvého hodnocení bych tipla že to bylo zklamání. Ale pěkná recenze :)

    Lucy Villain

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u toho bylo nejhorší, že ten začátek byl na míň hvězdiček, ale od té poloviny se to zase vyzdvihlo nahoru. Takže celkově takový průměr. :)

      Vymazat
  4. Recenzi jsem jen tak prolétla. Celou sérii mám doma a ještě jsem ji nezačala číst, takže zatím o ní nechci nic vědět 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, já se snažila, ať tam nikde nejsou spoilery, takže doufám, že sis i přesto nic důležitého nevyzradila. :D Ale přeji, ať se ti líbí. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.