Vetřelci v našich hlavách

 

Autor: Daniel Pelikán
Rok vydání: 2023
Nakladatelství: Martin Koláček - E-knihy jedou
Žánr: Novela
Počet stran: 380
Obsah:
Učitel Petr žije s obsedantně-kompulzivní poruchou, vetřelcem v jeho hlavě. Chvilková úleva je střídána nesnesitelnou úzkostí a frustrací. Trpí nejen Petr, ale i jeho okolí, které mnohdy netuší, co prožívá. Těm z vás, kteří tento hlas znáte, chci říct: Netrpíte sami. Někde na světě existuje minimálně jeden další člověk, který si také myje ruce pětkrát za sebou, který se také bojí Slunce, bakterií, kouře nebo třeba aspartamu.

 ~~~

Děkuji moc Danielovi Pelikánovi za nabídnutí e-knihy k recenzi a jejímu zaslání. Velmi si toho vážím. Kniha mě velmi zaujala svou anotací, která se zaobírá ohledně psychické nemoci OCD (obsedantně kompulzivní porucha). Když nad tím tak uvažuji, tak se jedná o mou první knihu, která se zaobírá tímto tématem, tak jsem byla i zvědavá, jak to bude zpracované.
 
Celá kniha je vyprávěna skrz rozhovor mezi OCD a hlavní postavou. O tom, co Petr dělá, jak se chová, si musí čtenář domýšlet sám z konverzací. Což není tak těžké, jelikož se o tom spolu baví. Navíc se v knize objeví párkrát názory dětí na Petra, který je jich učitelem. Také se tam vyskytne ještě jedna postava a její rozhovor s jinou poruchou, ale více prozrazovat nebudu. Na rovinu, velmi mě tam velmi překvapila a dost hnula s příběhem.
 Nedělej mi to teď, prosím!
Vetřelci v našich hlavách je krátkou knížkou, kterou jsem měla přečtenou do hodiny. Vůbec jsem se nedokázala od knihy odpoutat, jelikož mě to naprosto pohltilo, a hlavně mě zajímalo, co se stane dál. Na těch několika stránkách se toho tolik stalo, že jsem jen zírala. Ten samotný konec mě dostal a dost mě to po přečtení dostalo, že jsem jen chvíli seděla a koukala.

I když nemoc pořádně neznám, jen jsem si dohledávala o ní informace, než jsem se pustila do čtení, tak věřím, že zde byla moc dobře sepsána z pohledu toho, co prožívá v hlavě člověk. A též nemohu vynechat, že bylo i ukázáno, jaký může mít dopad na život té osoby a jejího okolí.

Za mě knihu Vetřelci v našich hlavách vřele doporučuji. Rozhodně stojí za to přečtení a svým pojetím - konverzací mezi poruchou a člověkem - mi přijde velmi neotřelá. Jestli vás láká toto téma, věřím, že se vám bude líbit. Knihu, nebo spíše e-knihu si můžete pořídit na stránkách Knihy Dobrovský.

★★★★★


6 komentářů:

  1. Rozhodně si tuto knížku píši na seznam. Hodně zajímavý, nikdy jsem nic takového nečetla a myslím, že je to třeba. Aspoň aby do toho člověk trochu nahlédnul..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha je hodně zajímavá. Vůbec jsem ji nedokázala odložit. :D

      Vymazat
  2. knihu teď hodně vídám na sociální síti, ale nějak mě neláká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, také ji vidím skoro všude na Instagramu. :)

      Vymazat
  3. Mě by popravdě odradila ta obálka ... :-D Ale kniha zní velmi zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. Řekla bych, že podle obálky to bude spíše nějaký horor. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.