Cujo


Originální název: Cujo
Autor: Stephen King
Rok vydání celosvětově: 1981
Nakladatelství: BETA Dobrovský
Žánr: Horor, Román, Thriller
Počet stran: 336 stran
Obsah:
Jeho kousnutí je horší než jeho štěkot...
Přichází to velice nevinně, jako vždycky. Veliký přátelský pes Cujo pronásleduje divokého králíka, který spadne do skryté podzemní jeskyně a rozvíří tak spící zlo - krutější než smrt sama. Zděšený čtyřletý kluk vidí, jak se samovolně otvírají dveře jeho šatníku, a křičí při pohledu do démonických krhavých očí, které svítí ze tmy.
Maineské městečko Castle Rock je v zajetí děsivé hrozby...

~~~

Moje první kniha, se kterou jsem se seznámila se Stephenem Kingem. Docela špatné na to, že už mám několik stovek přečtených knih. Ale napravila jsem to! A nelituji jejího přečtení, když to vezmu, tak je to i má pořádná hororová kniha, co jsem četla.

Zprvu jsem si opravdu nedokázala navyknout na styl knihy. Trochu mi to přišlo rušivé a sem tam jsem zjistila, že jsem se zatoulala jinam a musela jsem se opět vrátit o pár odstavců zpět. To se naštěstí změnilo postupem děje, kdy jsem si na to už navykla.

A jako ty moje pocity? To je až k neuvěření, že jsem je pociťovala. To napětí, kdy jsem schválně šla o pár stran dopředu a pak se ihned vracela, že nemůžu nic předem zjišťovat, že musím vydržet a dostat se tam hezky postupně. Bylo to opravdu těžké.

A ani nemohu opomenout moment, kdy se mi při čtení i zvedl žaludek. Prostě jsem nic takového nečekala, a jelikož moje bujná fantazie pracovala na plné obrátky, tak ta představa byla naprosto úžasná.
"Nedělaly mezi nimi rozdíl. Byly to demokratické mouchy."
Tyhle jediné dvě věty mě tak zaujaly, že jsem se s nimi musela podělit s pár lidmi. Prostě nelze je nechat v zapomnění. Zaslouží si, aby byly zviditelněny. Zvláště v tom textu, kde se nacházely...

Takže vy, kteří jste to nečetli a máte slabé žaludky, dejte si při čtení velký pozor. A stejně tak to platí pro milovníky zvířat, Cuja vám bude neskutečně líto, když tam máte i pohledy do vnitřní psychiky postav, nemluvě i psa.


Rozhodování ohledně obálky mi nedělalo problém. Jakmile jsem zahlédla tuto anglickou verzi, hned jsem si byla jistá, že ji vám musím ukázat. I ta naše vypadá dost povedeně.

★★★★☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.