Irská kuchařka


Originální název: Ferver
Autor: Mary Beth Keane
Rok vydání celosvětově: 2013
Nakladatelství: Garamond
Žánr: Historie, Román
Počet stran: 367 stran
Obsah:
Mary Mallonová, také známá jako Tyfová Mary, nikdy nepřijala, že by měla být zdrojem infekce a dál pod změněnými jmény vařila, ačkoli tyfové epidemie propukaly téměř všude, kde byla zaměstnána. Nakonec musela strávit několik desítek let v karanténě, ve které i zemřela. Irská kuchařka ovšem není pouze tragickou výpovědí o jednom životě, ale i obrazem dobového New Yorku, kde se na pozadí prvních vyrůstajících mrakodrapů mísí sny s trpkou realitou.

~~~

Už jen když jsem četla kdysi obsah knihy, mi bylo jasné, že tohle si budu chtít přečíst. Jenže čas plynul dál a dál a nakonec se na mě usmálo štěstí a já si ji po několika letech přečetla.

Četlo se mi to velice svižně, ani jsem nenašla hluchá místa, u kterých bych se zasekla. Ovšem je zajímavé, že průběžně se vracíme do minulosti a pak se znovu objevíme u činnosti, kterou Mary koná. A epilog mi to časově ještě posouvá dozadu.

Očekávala jsem, že vše bude jen z pohledu Mary, ale dost mne překvapilo, že jsme mohli vidět i Alfredovo počínání. A zvlášť jednu věc, co udělal, jsem nečekala a byla jsem dost v šoku. Kdo by řekl, že se tohle jemu zrovna stalo?

Mrzí mě, že jsem tě tu nechala, poví Alfredovi, kterého překvapí, že ji vidí doma tak brzo.

Ke konci knihy jsem pak začala mít takový smutný pocit. Ostatně jsem tušila, jak to skončí, ale i tak jsem to chtěla dál číst. Alfreda i Mary mi začalo být líto. Hlavně Mary přece jen neměla jednoduchý život s tím vším, co si musela projít.

Nemluvě o tom, že je to i podle pravdy ohledně Mary. Ale nejsem si jistá, jak je to ohledně Alfreda, zda je to též pravdivé. Což o tom si budu muset najít více informací, abych to mohla posoudit.


Řeknu vám, že tato obálka je opravdu krásná. Je jich i více, co se mi zalíbily, ale tahle to nakonec převládla. Anglická verze.

★★★★☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.