Pohádky


Originální název: Stories
Autor: Oscar Wilde
Rok vydání celosvětově: 1888
Nakladatelství: Odeon
Žánr: Dětské, Pohádky
Počet stran: 217 stran
Obsah:
Slavné Wildovy pohádky z jeho dvou sbírek Šťastný princ a Dům granátových jablek rafinovaně propojují záměrně prosté výrazové prostředky s nesmírně vizuálně působivou obrazností a ušlechtilým etickým poznáním.

~~~

Jelikož jsou to pohádky, rozhodla jsem se, že si každý den přečtu jen jednu pohádku. A myslím, že jsem udělala i dobře. Protože jen s jednou pohádkou pak nad tím přemýšlíte, že co by kdyby.

Každá z devíti pohádek má něco do sebe a většinou to ani nejsou extra veselé pohádky. To se zvláště přesvědčíte, když si to přečtete. Mohu říci, že při určitých pohádkách se objeví různé osobnosti, které byste pomalu zavraždili.

,,No, Honzo! Já se ti divím!" řekl mlynář. ,,Přátelství nezapomíná nikdy!"

Některé pohádky mě velmi bavily, byly pěkně udělané, ale i tak se objevily i pohádky, které už mne velice nezaujali. Příkladem je Rybářova duše, kde mi trošku vadily sáhodlouhé popisy, ale celkově příběh byl pěkně vymyšlený.

Snad nejvíce se mi líbil Oddaný přítel, i když mě to trochu i štvalo, ale bavilo mě to číst. A pak jen přemýšlet, že to mohlo skončit trochu jinak, jen kdyby udělal určitou věc. Ta byla opravdu povedená.

★★★★

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.