Vidím to, co vrah


Originální název: Slide
Autor:  Jill Hathaway
Rok vydání celosvětově: 2012
Nakladatelství: Fragment
Série: Děsivé splynutí, 1. díl
Žánr: Dobrodružné, Young Adult
Počet stran: 272 stran 
Obsah:
Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima. Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její nejlepší kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru. Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu?

~~~

Namátkově jsem ji zvolila, aniž bych si pořádně přečetla obsah. Zaujala mne trochu obálka, a když jsem u 2. dílu všimla napsaná dvě slůvka "Young Adult", tak už jsem si byla jistá, že je to pro mě a nemusím očekávat žádnou červenou knihovnu či pořádnou detektivku.

Co se mi na knize hodně líbí, je její čtivost. Stránky tak mizí jedna za druhou a za chvíli jste u konce. Popravdě ani jsem se nenadála a první stovku jsem měla za sebou. Věty nejsou extra složité, žádná dlouhá souvětí jako mívá Hrabal. A kapitoly nejsou též nějak dlouhé.

No páni! Vrah byl ten den u našeho domu.

Schválně jsem si i typla vraha a jaké bylo mé překvapení, když jsem ho více méně uhodla. A stejně tak i místy podivné Rollinsovo chování. Dá se říci, že tato kniha pěkně dodržuje žánr Young Adult. Pochválit musím Vee, že nebyla nějak ubrečená, ale spíše taková normální hrdinka.

Pokud opravdu od toho očekáváte něco detektivního, to vás zklamu, spíše je to takové dobrodružné a policisty tam ani moc nezahlídneme. Trošku jsem očekávala, že dopadení vraha bude provedeno jinak. Tím způsobem, jak bylo popsáno, mi přišlo, že to vyšumělo do prázdna.

Celkově se kniha hodí na den, kdy si chcete odpočinout, či vypnout a nenamáhat mozkové závity. Právě i kvůli tomu ji hodnotím průměrem. Nepřekvapila mě a ani jsem moc od toho neočekávala, ale i tak byla pěkná.


Tentokrát mi výběr obálek ani dlouho netrval. Víceméně převažovala jedna určitá obálka, ale tu sem nedávám, jelikož mě zaujal "její opak", budeme-li to brát podle světlosti. Tato verze obálky je anglická.

★★★☆☆

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.