Divotvůrce


Originální název: Spellslinger
Autor: Sebastien de Castell
Rok vydání celosvětově: 2017
Nakladatelství: Egmont
Série: Divotvůrce 1. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Young Adult
Počet stran: 408 stran
Obsah:
Kellen je pouze několik okamžiků od svého prvního magického souboje a čtyř zkoušek, které z něj mají udělat divotvůrce. Je tu však jeden problém: jeho magie je slabá. Jste-li zavěcenci Jan’Tepu a blíží se vaše šestnácté narozeniny, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti. Buď to, nebo mít v záloze nějaký zázrak. Jenže Kellen nemůže spoléhat ani na jedno z toho. Nezdědil totiž žádné magické nadání a nemá tedy výjimečné schopnosti jako ostatní. Ví, že bude muset použít pár triků, aby nezneuctil svou rodinu a nestal se sha’tepským sluhou. A tak, když do městečka přibyde rázná a přímočará cizinka, Kellen je samé ucho. Ferius Parfax je ostřílená světačka, vyhnankyně, kterou musí uživit bystrý rozum a tři balíčky karet. A s kartami, které mu rozdal nemilosrdný osud, se Kellenovi bude hodit každá pomoc.

~~~

Na tuto sérii jsem narazila už dříve s tím, že si ji někdy přečtu. Myslím, že všichni známe slovo někdy, které znamená, že přečtení bude za velmi, velmi dlouhou dobu. Tak to vypadalo u mě, kdybych se tedy nakonec nerozhodla jít na Humbook. A tudíž bude potřeba mít na to něco načteno a díky tomu jsem si zvolila zrovna Divotvůrce.

Popravdě, po dlouhé době čtu pořádnou fantasy knihu. Bylo vidět, že mi fantasy chybělo, zvláště v podobě magie a kouzel, kterých se v příběhu nabízí nespočet. Ačkoli náš hrdina nemá magické nadání, i tak si užijeme pěkných kouzelných bojů. Hodně se mi na tom líbí, že postupně probouzí svou magii a snaží se ji pořádně ovládat. Zajímavé jsou i druhy magie, nejedná se přímo o typické přírodní, i když ty se tam také objeví.

Zprvu mi dělala problém Ferius, pokaždé jsem si pod tím jménem představila muže a ne ženskou. Naštěstí jsem z omylu byla pokaždé vyvrácena, až jsem si na její jméno zvykla a neskákala mi do mysli mužská postava. Ohledně Ferius jsem měla smíšené pocity, nedokázala jsem si k ní najít cestu.

,,Kdo je u tebe voříšek?"

Z těch všech postav, co se vyskytly v příběhu, jsem si snad nejvíce oblíbila kočkoveverku. To je tak správný zvíře a hlavně s jeho mluvou. Opravdu mě dokázal pobavit. Taky zrovna od něj zde máte ukázku. Reisch za to opravdu stojí, hlavně, když je s Kellenem. Správná dvojka.

Celý příběh krásně a rychle odsýpal. Autor vás dokáže pohltit hned úvodními větami a pak vás drží a nepouští. Sem tam hodí akci, zde zase špetku humoru. No a jelikož se jedná o YA, tak i trochu romantiky. Kvůli této kombinaci jsem se od knihy nedokázala odtrhnout, tudíž jsem ji za den přečetla.


Výběr obálek byl tentokrát velmi jednoduchý. Měla jsem na výběr jen mezi dvěma. Tu, kterou máme v české verzi, je i originální a ostatní knihy ji mají. Nakonec mi přišla o něco kouzelnější francouzská obálka z daného výběru, a tak ji tady máte.

★★★★☆

2 komentáře:

  1. Vypadá to zajímavě, možná se k ní někdy dostanu, teda pokud se prokoušu přes ty pohoří knih, které na mě smutně koukají, až se do nich pustím.
    Mimochodem - ten horní kluk (na české obálce) mě nějak fascinuje :o :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S pohořím knih ti přeji mnoho štěstí, aby dlouho smutně nekoukala. :)
      To určitě bude tím jeho pěkným vzhledem :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.