Černé znamení


Originální název: Shadowblack
Autor: Sebastien de Castell
Rok vydání celosvětově: 2017
Nakladatelství: Egmont
Série: Divotvůrce 2. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Young Adult
Počet stran: 360 stran

Obsah:
Kellen opustil lid Jan'Tepu a v šestnácti letech se stal psancem. Teď se musí víc než kdy jindy spoléhat na svůj důvtip, aby přežil v zemi Sedmi písků. Chybí mu domov, rodina a Nephenie, kterou nepřestal milovat. Pak se ale potká se Seneirou, dívkou se zavázanýma očima ukrývající velké tajemství. Společně s Ferius se rozhodnou pomoct, jenže v sázce je víc, než oba tuší. Moc černého stínu sílí a Kellen má podezření, že za vším stojí jeho vlastní lid.

~~~

Jelikož mě zaujal první díl, hned jsem se pustila i do pokračování, od kterého jsem měla podobná očekávání jako u Divotvůrce. Přece jen první díl se četl krásně a děj utíkal jak po másle. Bohužel se mi očekávání nesplnilo a byla jsem z Černého znamení trochu zklamaná. Asi jsem pro to chtěla ještě něco víc.

Celou dobu jsem netrpělivě čekala, že se Kellen něco pořádného naučí. Že bude umět ještě lépe bojovat a o něco bude silnější. Přeci jen je psancem, a tak je potřeba něco umět, než je jen hlavní kouzlo s prášky. Vždyť to se pak brzy okouká a každý bude vědět, co lze od hlavního hrdiny očekávat.

V Divotvůrci mě velmi bavil kočkoveverčák, to se tady trošku změnilo. Stále jsem ho měla ráda, ale už ne tolik. Dá se říci, že můj postoj se k postavám změnil. Ferius mi trochu šla na nervy, s tím jsem bohužel nic nedokázala zmoct. Naštěstí ke konci knihy se to podstatně zlepšilo a já ji měla opět ráda.

,,Viděli jste zuby toho králíka?" zeptal se nás. ,,Obrovské. Měl je jako lev."

Nejvíce jsem trpěla s Kellenem. Jeho strach o to, že ho mohou kdykoli zabít se mísí s láskou. A to mi k tomu nesedělo. Jakožto je mi jasné, že nad tím musí sem tam zapřemýšlet, ale tady jde o to, že musí přežít, když po něm všichni jdou. Láska ho tím vůbec nezachrání.

Jsem ráda, že knihu už mám za sebou. A nevím, zda se pustím do dalšího dílu, pokud u nás vyjde. Černé znamení mě dokázalo od toho odlákat. Ale třeba se jednou rozhodu, že Divotvůrci mohu dát ještě jednu šanci. Přece jen 2. díly bývají slabší než ty další.


A nakonec přidávám obálku, která mě ihned na první pohled upoutala. Je to anglická verze a vy se jí také můžete pokochat. Popravdě líbí se mi o něco víc, než jakou má obvykle Černé znamení.

★★★☆☆

2 komentáře:

  1. Divotvůrce se mi moc líbil, takže se určitě chystám i na Černé znamení :) Hrozně ráda bych se i setkala s autorem na Humbooku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na něj též zvědavá, určitě si ho nenechám ujít. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.