Kdo zavraždil účastníky Djatlovy expedice?


Autor: Martin Lavay
Nakladatelství: XYZ
Žánr: Literatura faktu
Počet stran: 288 stran

Obsah: 
Našli je v zimě, oblečené pouze do spodního prádla, rozeseté ve sněhu daleko od tábora. Ohořelé, zohavené. S rozmačkanými hrudníky, bez očí, bez jazyka… Jejich oděvy byly radioaktivní, ve fotoaparátu měli snímek postavy připomínající sněžného muže. Jak zemřelo devět vysokoškoláků, kteří chtěli přenocovat pod uralskou Mrtvou horou? Zabila je lavina? Silný výboj elektrického proudu? Kulový blesk? Plazmoid? Nově vyvíjená zbraň? Vojáci? Opilí ruští papaláši? Domorodí Mansijové? Chantové? Trestanci z gulagu? UFO? Sněžný muž? Zabili se navzájem?

~~~

Tuto knihu jsem si plánovala už velmi dlouho, že si ji přečtu. Bohužel jsem se k ní stále nějak nedokázala dostat, ale díky čtenářskému klubu, kde byla zvolena k mé radosti, jsem se ke knize dostala. A také jsem se hned první den v měsíci pustila do čtení a brzy jsem ji měla přečtenou.

Kniha nám nabídne fakta, díky kterým se dozvíme něco více o Djatlově expedici. Seznámíme se s jejich členy a jejich plánem a cestou. Nejsou opominuty ani jejich deníky a následná jejich záhadná smrt, která dosud nebyla vyluštěna. Věřím, že se pravdu o jejich smrti už nikdy nedozvíme, a tak se můžou nadále rozvíjet teorie, co se stalo 1. února 1959.

A my stále zpívali a zpívali a pak najednou, přirozeně jsme přešli na téma o lásce a o líbání.

Co mi na knize nejvíce vadilo, byly popisky pod čarou, které dokázaly zabrat i celou stránku, abychom se o popřípadné věci dozvěděli více. Ačkoli chápu, že šlo o fakta, abychom si dokázali představit tehdejší dobu, hodně mě to z textu vyrušovalo. Např. máte popis výpravy, jak jejich cesta probíhala a najednou máte text pod čarou, který vás informuje o daném městě, pak popis výpravy pokračuje.

O Djatlovcích a jejich neúspěšné výpravě jsem slyšela už před delší dobou. A tak či tak jsem se dozvěděla další nové věci, o kterých jsem netušila. Navíc jsem si přečetla i prá teorií a díky tomu jsem se k jedné z nich i trochu naklonila. Takže jestli se chcete o nich něco více dozvědět, doporučuji vám ji k přečtení.

★★★★☆

1 komentář:

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.