Zlodějka knih


Originální název: The Book Thief
Autor: Markus Zusak
Rok vydání celosvětově: 2005
Nakladatelství: Argo
Žánr: Román, Válečné
Počet stran: 528 stran
Obsah:
Příběh románu, jehož hrdinkou je dospívající dívka Liesel Memingerová, je zasazen do Německa za 2. světové války. Mladý australský autor sepsal na základě vyprávění své babičky silný, jímavý a neobyčejně čtivý příběh. Jeho vypravěčem učinil Smrt. Smrt je zdánlivě nezúčastněný divák, s dokonalým odstupem, s osobitou perspektivou; má všechny předpoklady pro to být svědkem a vypravěčem. Ale příběh Liesel Memingerové je tak mimořádný, že i Smrt si musí přiznat zájem o živé lidi, dojetí z jejich utrpení, hořkost a úlevu z konců. I Smrt má srdce.

~~~

Pamatuji si, jak v jednu dobu byl moment, kdy Zlodějku knih četl každý a kniha byla pomalu na každém rohu, že o ni člověk málem zakopával. Mohu říci, že v té době mě kniha natolik nezajímala, že jsem si ji ani nepřečetla, ačkoli ohledně ní byl velký boom. No, nakonec jsem se k ní dostala až teď a bylo to skvělé.

Určitě jen tak nenajdete knihu, kterou vám vypráví sama Smrt. Sem tam mě Smrt velmi zklamala, protože vyzradila děj, který se teprve měl odehrát za několik desítek stránek. Na jednu stranu jsem se alespoň mohla psychicky připravit na to, co mě čeká. Počítejte s tím, že se můžete dozvědět další události předem, ke kterým se teprve dostanete. Velmi mě to překvapilo, ale pak jsem si na to zvykla a dá se říci, že jsem se na to i těšila.

Během čtení jsem se dostala na hluchá místa, kde mi něco chybělo, ale ani po dočtení knihy jsem nedokázala říct co. Hlavně se to nejvíce objevilo uprostřed knihy. Celkově děj rychle ubíhal a nebyla možnost se nudit. To bylo nejvíce poznat u několika posledních stran, kdy jste chtěli přestat číst a zároveň jste nemohli.

Jen jedna věc je horší než kluk, který vás nesnáší. Kluk, který vás miluje.

Líbilo se mi, že jste neměli jenom život na Himmelstrasse. Objevoval se v ní dopad války, který nebyl pro obyvatele příjemný. Hlavně pokud byla provedena chyba, tak se to i projevilo. Místy Smrt čtenáře vzala i na jiná místa, která popsala a čtenář se tak dozvěděl další věci.

Všechny postavy mi sedly. Měla jsem každého z nich velmi ráda a nikdo mi nešel na nervy. Zprvu jsem si myslela, že nebudu mít ráda Rudyho. Nějak během toho boomu se mi povedlo k němu získat antipatie, aniž bych věděla, co dělal. V knize mě mile překvapil a byl to hned můj oblíbenec. Liesl byla též milá holčina, kterou si nešlo neoblíbit.


Výběr zahraniční obálky byl pro mě velice jednoduchý. Jakmile jsem ji uviděla, bylo mi jasné, že ji sem musím dát, protože je součástí jedné scény z knihy, která se mi velmi líbila, a která velmi změnila životy lidí. Jedná se o anglickou obálku.

★★★★☆

4 komentáře:

  1. Supr recenze! :-)
    Zlodějku mám už dlouho na seznamu, tak snad se k ní jednou dostanu. :-D To že ji vypraví sama smrt mě mega láká! :-)

    Hlava v knihách

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako stojí to za to. Hlavně je to netypické. :) Snad se tedy k ní brzy dostaneš. :)

      Vymazat
  2. Pěkně napsaná recenze. Tuhle knihu jsem si chtěla přečíst, ale pak na ni nějak pozapomněla :) Takže děkuji za tip a za připomenutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jsem ráda, že jsem ti ji tak pěkně připomněla. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.