Winter


Originální název: Winter
Autor: Marissa Meyer
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: Egmont
Série: Měsíční kroniky, 4. díl
Žánr: Romantické, Sci-fi, Young Adult
Počet stran: 828 stran
Obsah:
Princezna Winter má obdiv měsíčního národa pro svou vznešenost a dobré srdce, a navzdory tomu, že jí tvář hyzdí jizvy, její krása je prý ještě úchvatnější než královny Levany, její macechy. Winter svou macechu nenávidí a ví, že Levana neschvaluje její city k příteli z dětství – pohlednému palácovému strážnému Jacinovi. Ale Winter není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí dokonce mohlo podařit rozdmýchat povstání a zvítězit ve válce, která zuří už příliš dlouho. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit královnu Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům?

~~~

Po skončení Cress jsem se do tohoto dílu pustila poněkud později. Potřebovala jsem trošku malou pauzu od Měsíčních kronik, po které jsem se pustila do posledního dílu této série. A tedy mohu říci, že to bylo naprosto skvělé. Kniha mi nepřišla velká, za pár dní jsem ji měla přelouskanou. Popravdě, vůbec jsem se od ní nedokázala odloučit.

Kniha je akcí pořádně prošpikovaná. Ani na chvíli si pořádně neodpočinete a hned na vás růžky vystrčí další akce. A ne, že by trvala jen krátce, ona trvá dlouho a máte tendenci to číst a číst, dokud alespoň ta akce nepomine, nebo dokud se napětí podstatně nesníží. Ke konci knihy ovšem napětí jen tak nepolevuje a vy držíte palce hrdinům, aby to všichni zvládli a zbavili se Levany.

Kapitoly jsou přímo tak akorát, ani dlouhé, ani krátké. Popravdě, já si jich moc nevšímala, přece jen jsem se chtěla, co nejdříve dozvědět, jak to s nimi dopadne. A popis prostředí byl v rámci toho, co bylo přímo důležité. Nebýval ani zdlouhavý, bohatě stačil na načrtnutí okolí, aby si jej čtenář dokázal dobře představit.

Uhladila mu pramen vlasů. Okamžitě znovu trčel vzhůru.

Ve Winter se soustředíme na všechny naše hrdiny, takže víme, co přesně se s nimi děje. A to se mi hlavně na celé sérii líbí, že nikdo nezůstane vynechán a každý má možnost se setkávat se svým oblíbencem. Navíc já si to pořádně užila, jelikož mými oblíbenci byli naprosto všichni hrdinové, ačkoli mi chvíli trvalo, než jsem si navykla na Winter s Jacinem.

Myslím, že nejvíce jsem si pomalu nervy okusovala nehty, když se to týkalo Cinder. Tu holku jsem si nehorázně oblíbila a tolik jsem jí fandila. Ačkoli když jsem nedočkavá, tak skáču dopředu, abych se dozvěděla, jak to dopadne, zde jsem se udržela. Kromě Cinder jsem ještě byla extrémně zvědavá na části, ve kterých se objevovala geniální hackerka Cress.

Řekla bych, že Winter je skvělým zakončením série Měsíční kroniky. Nejen, že dostanete, co přímo očekáváte, ale rovnou i něco navíc. Takže pokud máte vysoká očekávání, myslím si, že se vám tímto skvěle splní. Pokud si nejste jisti, zda zbožňujte tuto sérii, věřím, že díky Winter si ujasníte své pocity. A jestli nevíte, zda se do nich pustit, tak neváhejte a šup do toho.


Je hezké, že zrovna u této série jsme si u obálek trochu procestovali svět. Tentokrát se vydáme do Ruska. Jejich obálka mne přímo okouzlila a bylo mi hned jasné, že ji sem musím dát a pochlubit se s ní.

★★★★★

10 komentářů:

  1. Taky tě tak dorazil konec, že by ti nevadilo mít další díly? Nebo aspoň nějaké povídky, něco málo o dalších osudech našich milovaných postav? <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten konec mě taky dostal. Měla jsem hodně velký pocit, že potřebuji něco málo o nich. Ale teda je to úžasná série. :3

      Vymazat
  2. Donuťte mě už někdo si přečíst ty Měsíční kroniky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je těžké tě k nim donutit. :D Jako doufám, že se k nim dostaneš brzy. :D

      Vymazat
  3. Moc hezká recenze :) Na tuhle sérii se chystám snad už věčnost :) Tak snad se k ní již brzy konečně dokopu, všichni si ji náramně chválí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Určitě se k ní dokopej. Je to opravdu úžasné a hodně rychle její čtení uteče. :)

      Vymazat
  4. tuhle serii zboznuji, budu si ji muset precist znovu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se vůbec nedivím. Opravdu se povedla. :)

      Vymazat
  5. Mě Winter teprve čeká... A já se na ni moooooc těším! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen se těš. Winter je naprosto úžasná. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.