Rozkazy z Berlína


Originální název: Orders from Berlin
Autor: Simon Tolkien
Rok vydání celosvětově: 2012
Nakladatelství: Kniha Zlín
Série: Inspektor Trave, 3. díl
Žánr: Detektivní, Román
Počet stran: 352 stran
Obsah:
Po pádu Francie je Londýn dnem i nocí bombardován německými vzdušnými silami a dvojitý agent zavrtaný v samém srdci britské tajné služby MI6 dostává rozkaz z Berlína, aby zavraždil Winstona Churchilla a tím zvrátil průběh války. Hitler věří, že po odstranění Churchilla Anglie uzavře s Německem mír.
Alberta Morrisona, bohatého vdovce a bývalého šéfa MI6, někdo shodí přes zábradlí před jeho londýnským bytem. Dopadne mrtvý přímo k nohám své dcery Avy, která však ve tmě nedokáže rozeznat prchajícího útočníka. Na místo činu jsou vysláni dva detektivové Scotland Yardu, inspektor Quaid a mladý detektiv konstábl Trave. Quaid je přesvědčen, že jde o jasný případ domácí rozepře, ale Trave si není tak jistý. V kapse mrtvého se najde lístek se záhadným textem a od Morrisonovy dcery se dozvídá o podivném vzkazu, který jejího otce rozrušil. Pouze detektiv Trave a dcera zavražděného mohou celý oříšek rozlousknout a zmařit chystané spiknutí, jenže čas neúprosně běží a všechny okolnosti hrají proti nim…

~~~

Od této knihy jsem ani pořádně nevěděla, co mám očekávat. Jakožto věděla jsem, čeho se bude týkat, ale nedokázala jsem si představit celý příběh. Přece jen toto je moje první detektivní kniha, která se odehrává za druhé světové války. To mne více přesvědčilo k tomu, že by to mohlo být dobré. A mohu říci, že se mi to docela líbilo.

Zprvu jsem měla očekávání, že se v knize bude objevovat více Německá říše, ale to se po pár kapitolách změnilo a brzy se děj ocitnul v Londýně a začal se motat ohledně Alberta. Trošku mi trvalo, než jsem si na to zvykla. Ale pak to šlo dobře. Často se tam střídá pohled různých postav. Takže se dá říci, že si každého pěkně vychutnáte, než nastane konec.

Děj knihy poměrně rychle utíká a kniha obsahuje pár částí týkající se Německa, konkrétně Heydricha. Kapitoly jsou vcelku průměrně dlouhé, někdy i dlouhé, ale to ničemu neškodí. Pěkné jsou popisy tehdejšího Londýna. Hlavně, když se to týká náletů, a jak to s nimi tehdy probíhalo. Ačkoli nejsou hlavním tahounem, jsou příjemným zpestřením.

"Uděláte vše, co bude nutné, a zlikvidujete každého, kdo se vám postaví do cesty."
Postavy mi docela sedly. Jen mě v jednu chvíli rozčílila Ava. A jakožto ráda bych si na její chování postěžovala, protože mi přijde trošku nesmyslné a chápu, proč se druhá osoba tak zachovala. Též bych nebyla potěšená.  Z těch postav jsem měla nejradši Seafortha, dost si mě oblil okolo prstu. Celkově z nich mi přišel nejsympatičtější.

 Jak jste si určitě povšimli, jedná se o třetí díl série Inspektora Trave, u nás předchozí díly nevyšly, takže si je maximálně můžete přečíst v angličtině. Ale co jsem četla jenom tento díl, nepřijde mi, že by popřípadě předešlé knihy byly pro to důležité. Vůbec jsem se při čtení necítila zmateně, takže pokud nad knihou uvažujete, určitě ji zkuste.


Výběr obálky byl poměrně jednoduchý. Hned na poprvé jsem se pro ni rozhodla, ale dala jsem šanci i ostatním, kterých tedy moc nebylo. Jedná se o anglickou obálku.

★★★★☆

8 komentářů:

  1. Díky za recenzi! Knížku jsem dostala k Vánocům s Pevností, tak jsem moc ráda, že vím do čeho jdu aže můžu čekat příjemné čtení. Mě na ní zaujala právě ta druhá světová a to, že ji napsal příbuzný Tolkiena. Už se na ni těším. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu se čte dobře. Navíc je to příjemnou změnou, pokud nečteš moc detektivky. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Knihu mám taky, přišla nám spolu s Pevností :) Ale zatím jsem ji odkládala,protože jsem vůbec netušila o čem je :) Teď si na ni čas najdu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si najdi. Je to příjemné počtení. Hlavně ta druhá světová válka ji dělá mnohem zajímavější. :)

      Vymazat
  3. Zajímavý výběr, ale upřímně já mám tématu druhé světové války už docela dost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, nesmí se to zas moc přehánět s jedním žánrem. To pak snadno leze na nervy. :D

      Vymazat
  4. Žeby som rozšírila svoju početnú zbierku kníh s tematikou druhej svetovej vojny? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto klidně zkus. Je to opravdu zajímavé. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.