Paní jezera


Originální název: Pani jeziora
Autor: Andrzej Sapkowski
Rok vydání celosvětově: 1999
Nakladatelství: Leonardo
Série: Zaklínač, 7. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Román
Počet stran: 480 stran
Obsah:
Poslední díl ságy o zaklínači Geraltovi, krásné čarodějce Yennefer a dítěti překvapení Ciri. Jaký osud čeká zaklínače? Bude mu dáno konečně se setkat se svou celoživotní láskou? Splní se zlověstná věštba anebo svět elfů, lidí a trpaslíků zachvácený vražednou válkou přetrvá?

~~~

Ani mi neuvěříte, jak jsem ráda, že tuto celou sérii mám za sebou. Když to shrnu, tak z ní mám rozporuplné pocity. Bouřková sezóna a povídky byly skvělé, ty se mi velmi líbily. Bohužel s dalšími romány, které vypráví příběh o Ciri, to již šlo hůře. Někdy se mi líbily, někdy moc ne. Popravdě, myslím, že bych se ani nezlobila, kdyby série o Zaklínači skončila Věží vlaštovky. Ačkoli chápu, že někteří by chtěli vědět, jak to pořádně dopadlo, což se v tomto díle dozvíte.

Věřím, že kdybych tento týden necestovala tolikrát do Prahy, tak by mi trvalo podstatně déle tuto knihu přečíst. Ale i tak mohu říci, že se mi do knihy moc nechtělo, i když jsem ji měla rozečtenou. Nemyslím si, že by to bylo kvůli nucení. Přece jen znám momenty, kdy jsem se nutila ke knize a ta mne najednou začala velmi bavit.

„Brrr... Pověz, který z nich se dá zabít pomocí zrcadla?"
„Každý. Pokud ho tím zrcadlem silně praštíš do hlavy."

A teď něco z lepšího soudku. Postavy byly skvěle vykresleny a zde jsem si dokonce dokázala oblíbit pár postav. A to hned Cahira, Regise a Milwu. Jejich scény mě snad nejvíce bavily a ráda jsem o nich četla. Ovšem Angouleme mě moc nezaujala, takové drzé dítko. Ale bylo vidět, že je prostě svá. Když nad tím přece jen uvažuji, tak jsem ji nakonec ke konci měla docela ráda.

Co zde musíte též očekávat, je nechronologický děj, který si skáče tak, jak si zamane. A tudíž musíte sem tam přemýšlet, kdy tohle bylo, o kom se daná scéna pojednává. Řekla bych, že v tomto díle se toho objevuje poměrně více než v předchozím. Ale naštěstí to není tak hrozné, přece jen si člověk na to již zvyknul.

Jediné, co se mi fakt nelíbil, byl konec výpravy za záchranou Ciry. Hodně mi přišel takový laciný a už už, aby byl konec, aby se to hned vyřešilo. Trochu mě to zklamalo, očekávala jsem od toho něco víc. Ale zas na druhou stranu po tom přečtení ani nevím, jak by to mělo skončit jinak. Asi by tam moc nesedělo mé přání.



Z obálek mě nejvíce zaujala bulharská obálka. Myslím, že to bude hlavně tím, že na obálce se nevyskytují žádné postavy. Navíc vypadá naprosto kouzelně.

★★★☆☆

8 komentářů:

  1. Vidíš jak jsi šikovná. Já stále četla jen první knihu :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já to nějak už dočetla a ani nevím jak. :D

      Vymazat
  2. Docela často jsou obálky bez postav lepší. Úplně nejhorší jsou pak obálky s obrovským obličejem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To souhlasím. Nebo když máš na obálce nahého chlapa nebo pár. :D Takový zrovna nemusím.

      Vymazat
  3. Souhlasím, že obálky bez postav jsou většinou lepší a tahle bulharská má opravdu něco do sebe. Na první pohled tolik ne, ale po bližším důkladnějším prozkoumání ano. :)
    Koukám, jak rychle jsi stihla celou sérii přečíst.. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze :) Já se až takhle daleko nedostala, skončila jsem někde v půlce série :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.