Zhubni

Originální název: Thinner
Autor: Richard Bachman
Rok vydání celosvětově: 1984
Nakladatelství: BETA Dobrovský
Žánr: Horor, Thriller
Počet stran: 240 stran
Obsah:
Billy Haleck má všechno, co si může přát - drahý dům, hezkou rodinu a výnosné zaměstnání v advokátní kanceláři. Má však také silnou nadváhu a jeho doktor ho varuje před infarktem. Ve chvíli nepozornosti za volantem Billy přejede cikánku, jejíž starý otec nad ním vysloví podivnou kletbu: „Zhubni," řekne mu a pohladí ho po tváři. Jedno jediné slovo, ale za šest týdnů je Billy o čtyřicet kilo lehčí a naprosto zoufalý a vyděšený. Vsadí všechno na jednu kartu a dostává se do souboje se silami zla, které způsobují, že dál nedobrovolně hubne...

~~~

Po delší době jsem opět šáhla po pořádném hororu/thrilleru a jsem naprosto spokojená. Přece jen od autora jsem pokaždé z knih spokojená a ještě se mi nestalo, že by mě zklamal. Knihu jsem přečetla za pár dní, protože jsem se od ní nedokázala vůbec odpoutat a prostě jsem za každou cenu potřebovala zjistit, jak to všechno skončí. A tedy, bylo to opravdu dost zajímavé.

Řeknu vám, že jsem chvíli přemýšlela, pod jakým autorem tuto knihu dám. Přece jen velkými písmeny je reprezentována přímo od Stephena Kinga a menšími od Richarda Bachmana. No, nakonec jsem se rozhodla pro pseudonym Richard Bachman, pod kterým byla kniha vydána.


Dá se říci, že jsem si rychle oblíbila Billyho, ačkoli jeho chování může mnohé odradit. Mě naopak pohltil a pořádně jsem to s ním prožívala. Ono bohatě si to stačí představit na sobě a člověk pak snadno pochopí Billyho. Též v knize se setkáte i s jinými typy prokletí a popravdě, jedno lepší jak to druhé. Hlavně, když máte opravdu bujnou fantazii.

Modlíme se ve jménu cholesterolu a nasycených tuků. Amen.

Vyskytnou se zde i jiné postavy. Ale ty hrají převážně vedlejší roli, ale i tak se může stát, že si je brzy oblíbíte či je nebudete mít rádi. Já si tedy ihned oblíbila Ginelliho, opravdu to byla zajímavá postava a dá se říci, že jsem mu dost fandila. Jinak ostatní postavy jsem měla docela ráda, nestalo se mi, že bych si je neoblíbila.


V této knize se různě prostřídá prostředí. Od klidného města po rušná přístaviště až k přírodě. Ačkoli se mění okolí, autor se na něj moc nesoustředí. Jen jej hrubě načrtne, aby se dokázalo přibližně představit. Popravdě moc mi to nevadilo, přece jen zde byla důležitější váha, psychická stránka Billyho a snaha dostat cikány.

Co mě nejvíce dostal, byl konec. Jakmile jsem dočetla poslední řádku, tak jsem jen na to dívala a přemýšlela, zda to opravdu myslí vážně. Opravdu jsem na to neměla slov a musela jsem nad tím přemýšlet, co se vlastně stane dál. Ale je dobře, že to bylo ukončeno tak, jak bylo. Pokračování by bylo zbytečné.



Z obálek jsem zvolila anglickou verzi, jelikož vypadá docela strašidelně. A čtenář si může tak trochu představit, co ho vlastně při čtení bude čekat.

★★★★☆


8 komentářů:

  1. Hezká recenze, knihu jsem nečetla, ale mám na seznamu :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se k ní dostaneš, doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  2. Ta obálka je pěkně děsivá, na tu bych se na poličce koukat nechtěla :D :) Ale jinak věřím tomu, že je kniha skvělá, King prostě umí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To souhlasím, zrovna dvakrát na pohled není hezká. :D Ale zase se k tomu příběhu skvěle hodí. :)

      Vymazat
  3. Už jenom ten název člověka zaujme :D

    OdpovědětVymazat
  4. Po této knize jsem už kdysi dávno koukala, ale teď úplně nevím, co mě nepřesvědčilo. Řekla bych, že jsem si myslela, že to není takový ten horor, ze kterého bych se fakt bála. Je to spíš psycho, nebo fakt děsivý? 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to spíše psycho. Přímo horor, kdy by ses bála a běhal ti mráz po zádech to fakt není. Když už tak se budeš zamýšlet, co bys na jeho místě dělala ty, a jak bys to zvládala. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.