Dívka ve vlaku


Originální název: The Girl on the Train
Autor: Paula Hawkins
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: Ikar
Žánr: Detektivní, Román, Thriller
Počet stran: 328 stran
Obsah:
Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den si prohlíží útulné předměstské domky, a když vlak na chvíli zastaví u návěstidla, naskýtá se jí pravidelně letmý pohled do soukromí mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že ty dva lidi zná. Představuje si, že je zná. Dá jim dokonce jména: Jason a Jess. Jednoho dne však zahlédne něco, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak zase do pohybu, a náhle je všechno jinak… Krátce nato se Rachel dozví, že se „její“ Jess pohřešuje, a proto se rozhodne obrátit na policii. Není si jistá, zda tím nenadělá více škody než užitku, zatímco se stále více zaplétá do příběhu, který není její, ale jenž nakonec obrátí naruby život úplně všem…

~~~

Ke knize jsem přistupovala velice opatrně, jelikož mi kamarádka řekla, že ji vůbec nebavila. A hlavní hrdinka, že ji zklamala. Proto jsem měla velice nízká očekávání a překvapivě mi to naprosto sedlo a hodně jsem si čtení užívala.

Úplně jsem se do příběhu pohltila, že mi čtení utíkalo poměrně rychle. Hlavní hrdinka mne vůbec nezklamala a nějak mi přišlo, že to k ní naprosto skvěle sedí. Přece jen se postupem času dostalo k vysvětlení, proč zrovna toto. Vlastně se dá říci, že jsem si Rachel dost oblíbila a byla jsem zvědavá, jak to půjde s ní dál.

Příběh je vyprávěn z pohledu tří žen. Hlavní roli zde ovšem má Rachel, ale též se postupem času objeví Anna, která často reaguje na Rachelino chování. Třetí ženou je Megan, která odhaluje svůj život a minulost. Ovšem kapitoly týkající se těchto dvou žen se zde ale tolik nevyskytují a pouze obohatí příběh.

Ale co, seru na to, život je moc krátkej.

Líbilo se mi, že pokaždé se objevily časové údaje. A to den, a zda je to večer nebo ráno. Víc jsem se tak dokázala do příběhu začíst a ta posloupnost dnů a co se vše dělo, bylo dobré. Kapitol jsem si ani nevšimla, spíše jsem se orientovala na ty dny. Takže v tomto případě mohu říci, že některé byly kratší a jiné delší.

Postupem času jsem si něco vytipovala a docela jsem si tím byla jistá. Ale jako obvykle jsem se velmi zmýlila a nakonec zůstala naprosto překvapená. A říkala jsem si, zda to myslí vážně, protože toto jsem opravdu nečekala. Do samého konce jsem to nevěděla.

Za mě se jedná o velmi dobrý detektivní thriller, který stojí za přečtení. Jestli začínáte s tímto žánrem jako já, tak věřím, že se vám bude líbit. Já osobně v autorčině tvorbě budu pokračovat, jelikož na mě tu čeká Do vody. Tak jsem na ni též zvědavá.


Výběr obálek mi tentokrát přišel velice jednoduchý. Jakmile jsem viděla tuto vietnamskou verzi, okamžitě jsem si řekla, že se s vámi musím podělit.

★★★★☆



26 komentářů:

  1. Tak já znám filmovou verzi. Od knihy mě tak hodně lidí odrazovalo, tak jsem pořád na vážkách, zda ano, nebo ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. :) Já film ještě neviděla, ale chtěla bych jej zkusit. :)

      Vymazat
  2. Tuhle knihu jsem obcházela mnoho let a nakonec si ji nepřečetla. :) Přesně jak píšeš, také jsem měla kolem sebe několik názorů, že kniha není nic moc a hlavní hrdinka je strašná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. :) Nakonec ona byla dobře pochopitelná, ale sto lidí, sto chutí. :D

      Vymazat
  3. Četla jsem si před pár lety, za mně takový dobrý průměr, ale nic, k čemu bych se vrátila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Též se k ní nebude vracet, ale za to přečtení to stálo. :)

      Vymazat
  4. musím přiznat, že mě se kniha také nelíbila :/ moc tento žánr nevyhledávám, ale tohle mě zklamalo a na film jsem ještě nesebrala odvahu :D

    ale jsem ráda, že se ti líbila :) každá kniha má své čtenáře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tento žánr začala vyhledávat poslední dobou. :) K filmu jsem se taky nedostala. :D

      Vymazat
  5. Knihu aj film som zaregistrovala, no akosi ma ani jeden neláka, aj keď asi by som sa priklonila viac ku filmovej verzii, pretože tam hrá skvelá Emily Blunt! Uvidím, či tomuto príbehu raz dám šancu...avšak super recenzia!❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já plánuji ještě vidět film, ale jen se k němu dostat. :D

      Vymazat
  6. Knihu jsem si chtěla přečíst, ale viděla jsem nejprve film a chtěla jsem po té ženský normálně skočit a profackovat jí, proto knihu číst už nechci :-D měla jsem šílený nervy při sledování toho filmu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? :D Jako já z ní zprvu taky měla nervy, ale pak jsem ji nějak pochopila. :D

      Vymazat
  7. Knížku jsem nečetla a zatím jsem ani neviděla film, ale popis děje nevypadá vůbec špatně. Možná by mi vadilo to vyprávění děje od více postav, toto mě v knížkách často mate :) Pěkná recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. :) Ale někdy se to hodí, aby příběh byl lépe osvětlen. :) Tady to nebylo nijak strašně matoucí. :)

      Vymazat
  8. Hezká recenze :) Já jsem pozadu, knížku jsem zatím nečetla a film taky neviděla :) A to se na to chystám snad věčnost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám. :D Taky se na některé knihy chystám celou věčnost. :D

      Vymazat
  9. Kniha se mi, narozdíl od filmu, fakt líbila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film bych chtěla zkusit, abych si to pak mohla porovnat. :)

      Vymazat
  10. Na tuhle knihu jsem slyšela tolik negativních názorů, že mě to přesvědčilo, že ji číst nebudu, ale teď jsi mě docela nalákala, tak nevím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto na ni je dost rozporuplných názorů. :D Závisí podle toho, co od toho očekáváš. :D

      Vymazat
  11. Knihu bych si jednou chtěla přečíst, tak snad se mi to povede a následně to porovnám s filmem :D

    OdpovědětVymazat
  12. Kniha ma čaká na poličke, mám ju požičanú od kamošky a je ais najvyšší čas sa do nej konečne pustiť :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem četla a líbila se mi. Bylo to zase úplně něco jiného. Naopak mě neláká film..

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.