O upírech a vlkodladích


Originální název: Classic Tales of Vampires and Shapeshifters
Autor: Tig Thomas
Rok vydání celosvětově: 2011
Nakladatelství: Ottovo nakladatelství
Žánr: Fantasy, Povídky
Počet stran: 512 stran
Obsah:
Mýty o upírech a vlkodlacích děsí i přitahují odnepaměti. 25 poutavých příběhů o bytostech ze záhrobí, vlci a upíři v mnoha podobách. Povídky vzešly z per opravdových mistrů hororu (Bram Stoker, M. R. James, Sheridan Le Fanu či James Malcolm Rymer), ale i dalších slavných autorů napínavých příběhů (Rudyard Kipling, H. P. Lovecraft, Guy de Maupassant či Jan Neruda).
Knihu doprovázejí ilustrace budící děs i úžas, jejichž autory jsou přední ilustrátoři specializující se na tuto tematiku.

~~~

Na knihu jsem byla zvědavá už od samého začátku, co jsem ji obdržela. Celkově nadpřirozeno mám moc ráda, takže tohle se mi perfektně hodilo do vkusu. Už jen po otevření knížky mě nadchly ilustrace, které čtenáře provázejí po celou dobu. A že jsou opravdu krásné.

O upírech a vlkodlacích se dělí na jakýchsi pět sekcí. První dvě z nich jsou samostatně přímo orientovány na upíry a pak na vlky. Avšak v těch dalších se už příběhy s hlavním nadpřirozeným motivem spolu setkávají. Takže v jedné sekci máte jak upíry, tak i vlkodlaky. Též se zde mohou vyskytnout i jiné nadpřirozené bytosti, ale to je jen výjimečně.

Ne všechny povídky mě ale dokázaly zaujmout. Bohužel některé mě tolik nebavily, a tudíž jsem je četla pomalu. Nejhorší pro mě byl Pokoj ve věži. Jeho příběh mě moc nechytil a snad už jen ten konec příběhu byl zajímavější. Myslím, že tato byla jediná, která mě opravdu nebavila.

V rozbitém okně se objevila hlava velikého, vychrtlého šedého vlka.

Naopak jsem si zde našla hned několik povídek, které mě naprosto chytily. Ohledně upírských se jedná o Lucy, která se k mému překvapení zde objevuje rovnou dvakrát, a to na začátku knihy a pak ke konci. Z vlkodlačích mě pohltila Skrytá bestie a z nadpřirozených Horla. Řekla bych, že každý, kdo má rád nadpřirozeno si zde něco najde a oblíbí.

Ačkoli se zdá, že kniha má hodně stránek, při čtení vám to vůbec nepřijde. Jde hlavně o to, že se zde vyskytují větší písmena. Navíc se po několika stránkách objevuje ilustrace, která často zabere celou stránku a dokonce může zasahovat i na další, takže už jen i to počet stránek navýší.

Knihu rozhodně doporučuji těm, kteří mají rádi nadpřirozeno a chtějí si něco přečíst od slavných autorů tohoto žánru. Při čtení nebudete o nic ochuzeni. A abych pravdu řekla, tak kdo se trochu bojí, tak si může v klidu přečíst tuto knihu. Vůbec mi nepřišla strašidelná.

Zahraniční obálku sem přidávat nebudu, jelikož je naprosto stejná a neproběhla vůbec nikde žádná změna.

★★★★★


10 komentářů:

  1. musím se přiznat, že ji mám ve své knihovně také... ale ještě jsem se k ní nedostala, ale prohlédnutou ji mám a souhlasím s tebou... ty ilustrace jsou skvělé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla také první věc, co jsem udělala. Prohlédnout si ji. :D

      Vymazat
  2. Tak to vypadá úžasně. Období upírů mám dávno za sebou, ale i tak mě tohle hodně láká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně to dělá i to, že se jedná o příběhy velmi známých autorů, takže za to to stojí. :)

      Vymazat
  3. Tuto knížku bych si ráda přečetla, už jen kvůli známým jménům autorů. Naposledy jsem četla upírský příběh Dracula, sice tlustší knížka, ale líbila se mi moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Draculu jsem též četla, z nějž jsou v knize úrývky. :)

      Vymazat
  4. Na knihu jsem myslím už narazila, ale bohužel mě nezaujala a ani teď ne. A ro mám nadpřirozeno ráda :)

    OdpovědětVymazat
  5. Musím říct, že teda obálka spíš připomíná nějakou pomatenou ya upířinu... Ale ty jména autorů mě dost lákají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že obálka říká trochu něco jiného. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.