Válka o dárky


Originální název: A War of Gifts
Autor: Orson Scott Card
Rok vydání celosvětově: 2007
Nakladatelství: Laser-books
Série: Ender, 6. díl
Žánr: Sci-fi
Počet stran: 88 stran
Obsah:
Jako vánoční dárek je tu pro všechny fanoušky Orsona Scotta Carda krátký román s Enderem ještě z dob výcviku na Bitevní škole, kde jsou v rámci utužování vojenské morálky oslavy náboženských svátků přísně zakázány. Děti pocházející z mnoha národů a kultur nemohou být podle instruktorů ve svém výcviku rušeny záležitostmi, jež by mohli přerůstat ve spory mezi zastánci jednotlivých nauk. Ale Dink Meeker, jeden ze starších studentů, s tím nesouhlasí. Má za to, že prostý zvyk předávání darů nemá nic společného s náboženstvím a jednoho dne zákaz poruší… Tento malý, ovšem významný akt vzdoru vyvolá překvapivě velkou rozepři mezi studenty a představiteli školy. Vede rovněž ke vzniku několika nečekaných spojenectví, zvláště po příchodu nového studenta Zecka Morgana. V konečném důsledku však každého z Bitevní školy postaví před otázku, na jakou stranu se postaví.

~~~

Milovníky Endera, konkrétně Enderovy série, jistě potěší další příběh, které se týká doby, kdy Ender se vyskytoval v Bitevní škole. Upřímně já se na tuto knihu dost těšila, až se k ní dostanu. Přece jen mě nejvíce bavila ta část série, která se odehrávala na Bitevní škole.

I když to čtu mimo Vánoce, tak tato kniha se k Vánocům perfektně hodí, jelikož řeší vánoční svátky a náboženství jednotlivých kultur. Věřím, že při Vánocích, by kniha měla ještě mnohem lepší atmosféru, než teď, když jsem ji četla. Popravdě bych vůbec nečekala, že z takové maličkosti, se může stát tak obrovská věc, která může mít velice vážné důsledky.

V této knize převážně hlavním hrdinou je Dink, i když se zprvu může zdát, že půjde o Zecka. Přece jen Zeckovi jsou věnována první kapitola, kdy se dozvídáme o jeho životě ještě předtím, než dorazil do Bitevní školy. K mému překvapení se zde vyskytla i kapitola, která se věnovala Petrovi. Umožnila tak nahlédnout, jak to má Petr se slavením svátků.
Veselé Vánoce," řekl Dink nehlasně pouze rty.
Pro ty, kteří chtěli mít jako hlavního hrdinu Endera, se může zdát kniha zklamáním. Přece jen Ender se začne lehce objevovat od poloviny knihy. A když už se nejvíce objeví, tak je to pouze v závěru. Ačkoli mám velmi ráda Endera, zde mi to vůbec nevadilo. Příběh byl i tak velice poutavý, i když se soustředil na někoho jiného.

Knihu si můžete přečíst kdykoliv, kdy chcete. Jen je důležité znát Enderovu hru. Po níž můžete se znovu zatoulat do Bitevní školy. Nebo si to můžete dát jako já, až po lusitánské trilogii, kdy jsem se hodně ráda vracela k tomu, abych si připomněla začátky této série.


Co jsem koukala na obálky, tak převládala ta, která je i u nás. Nakonec se mi ale podařilo najít jinou anglickou obálku, která se mi velmi líbila.

★★★★☆

10 komentářů:

  1. Nikdy jsem netušila, že mě může takový styl knihy zaujmout. Ale zaujalo mě to. Líbí se mi, že se z této recenze dozvíme výhody i některé nevýhody příběhu. Navíc i pro mě jako někoho, kdo tohoto autora a druh knih vůbec nezná, to bylo přehledné a informační. Velmi pěkná recenze. :)
    Katie S.
    (https://kulturnicek.blogspot.com/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, snažím se, aby na recenzi byly vždy zmíněny výhody a nevýhody. :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, jako vždy! Jaký žánr bys řekla, že čteš nejčastěji? Vždycky od tebe vidím v recenze na spoustu různých žánrů, tak mě celkem zajímá, jestli máš nějaký oblíbený (a neoblíbený) nebo se řídíš spíš podle děje a nic jinýho takhle neřešíš? :D

    PS: ta alternativní obálka se mi moc líbí, ta kterou máme my, by mě upřímně moc nezaujala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám dost různé, často záleží na náladě. Takže mám období fantasy, YA, romantiky, hororů, thrillerů. :D Ale nejmilovanější žánr je fantasy. :)

      Vymazat
  3. Zajímavý název knihy. :D Jinak moc pěkně napsaná recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To souhlasím, název je skvělý. :D Děkuji. :)

      Vymazat
  4. Tak tento žánr jde trochu mimo mě, nicméně to vypadá na celkem zajímavou četbu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, je to dost specifický žánr. :D

      Vymazat
  5. Děkuji za recenzi. Na tuto sérii se stále chystám a pak se mi to vykouří z hlavy a tvoje recenze mi to vždycky připomenou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, já vím, kdy to mám přidat, viď? :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.