Pýthie

 
Autor: Veronika Černá
Rok vydání celosvětově: 2022
Nakladatelství: Red
Žánr: Fantasy, Romantické
Počet stran: 392 stran
Obsah:
Lis měla plán. Ne! Pořád ho má. Cíle nebylo dosaženo, chybí však jen nepatrný krůček. Splnila přání rodičů a teď je řada na nich, aby oni splnili svou část dohody. Tak proč jí na dveře buší nějaký chlápek, který tvrdí, že jí přišel pomoct, a přitom se chystá zničit vše, o čem kdy snila? Ani Romain není nadšený svým posláním. Nechce ztrácet čas s nevděčnou princezničkou, která má všechno, co on kdy chtěl, a přitom od toho utíká. Vědí, že se nedohodnou a neexistuje kompromis. Řešení je jednoduché: válka. Nebo radši sázka? Příběh o vzteku a frustraci, ale i touze a odhodlání, kde karty nemíchá osud, protože zúčastnění mohou předvídat budoucnost.

~~~

Děkuji moc Kate Valter a Knihy dobrovský za uspořádání společného čtení, jehož jsem se mohla zúčastnit. Kniha mě velice zaujala svou obálkou a pak hned i textem na obálce, že se jedná o fantastickou romanci. Proto jsem se velice těšila, až se pustím do čtení.

Jelikož se Pýthie reprezentuje jako fantastická romance, tak jsem očekávala, že v knize bude mnohem více fantastiky. Tak to spíše byla romance, ve které byly prvky fantasy v podobě zmínek ras jednotlivých osob. Lehce mi chyběla ukázka schopností ostatních ras. Jediná, která byla nejvíce ukázaná byla Pýthianů. Což chápu, přece jen hlavní hrdinové byli oba Pýthiani.

Líbila se mi romantická linka hate to love, obzvláště s kombinací uzavřené sázky. Pokaždé, když se blížil Lisin pokus, tak jsem se těšila na to, co ji napadlo, a jak to bude probíhat. I když jsem si zprvu říkala, že těch pokusů má málo, tak jich nakonec bylo akorát, a hlavně mě bavily, jelikož pokaždé se jednalo o něco jiného a nestalo se to repetitivním. 
Věštby jsou jako odraz slunečních paprsků od měsíce - je to zředěná skutečnost, protože v čisté podobě by nás oslepila."
Z postav jsem si hned oblíbila Lis. Na začátku mi její chování bylo blízké, a tak jsem jí fandila i s pokusy. Po čase jsem si i chvíli myslela, že některými svými nápady je hloupá, ale bylo znát, že je z toho velice zoufalá. Na Romaina jsem si zvykala trošku déle, než jsem poznala jeho chování. Hlavně však musím vyzdvihnout jiskření mezi oběma. Na tolik chemie jsem málokdy v romantických knihách narazila.

Co musím vyzdvihnout je minulost postav, díky níž jsem se s nimi lépe seznámila. Bylo krásně vidět, jak je minulost ovlivnila. Nečekala jsem, že se dozvíme něco i o Romainovi. Téměř až do konce knihy se sem tam objevily zmínky. Nakonec to bylo milé překvapení se dozvědět více.

Pokud máte rádi romance, ve kterých se jedná o vztah od hate to love, tak se jedná o knihu, která je přímo pro vás. Důležité je však, abyste před začátkem čtení nepočítali, že v knize bude velké množství fantasy, jsou to opravdu spíše jen prvky. Takže pokud jsem vás recenzí, knihu si můžete pořídit na stránkách Knihy dobrovský.

★★★★☆

2 komentáře:

  1. jak to tak čtu, tak bych asi byla zklamaná, že to není více fantasy :) kniha má moc povedou obálku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, šlo to využít lépe. Ale i tak to bylo hezké. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.