Moje cesta do fantazie

 
Autor: Lenka Poláček Hučínová
Rok vydání celosvětově: 2022
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Pro mládež, Young Adult
Počet stran: 128 stran
Obsah:
Jedno kouzelné léto změní všechno. Vítězná kniha 5. ročníku soutěže Hvězda inkoustu.
Květa miluje anime. A ze všeho nejvíc starý film Můj soused Totoro.
Aby lépe zvládly přestěhování z Brna do zapadlé beskydské vesničky, vymyslí pro sebe a svou malou sestru Kláru hru. Budou předstírat, že jsou hrdinkami jejich oblíbeného filmu a v horách se ocitly proto, že zde hledají strašidlo jménem Totoro.
Zatímco Klára se v novém domě zabydlí snadno a téměř okamžitě, Květa zápasí s vlastní samotou. I když má bohatou fantazii, uvědomuje si, že skutečný svět má k tomu animovanému hodně daleko a strašidel je v něm pomálu.
Najde Květa v beskydských hvozdech odpověď na otázku, co vlastně hledá a proč? Potká spřízněnou duši, která ji vytáhne ze snového světa dřív, než skončí léto?

~~~

Děkuji moc Humbooku, že jsem byla vybrána v tanci konkurzu na tuto knihu. Velmi si toho vážím. Moje cesta do fantazie mě trkla už jen svým názvem, že se asi bude týkat anime, obálka mi to též tvrdila a po přečtení anotace bylo jasno. Tato kniha se mi určitě bude líbit s upřímně, trefila jsem se.

V první řadě ale musím uvést na pravou míru, že anime zde nemá až tak zásadní roli, ale je výhodou, pokud znáte pár filmů od studia Ghibli. Mně to přišlo velice úsměvné, jelikož jsem si díky tomu vzpomněla na kouzelné filmy. 

Celkově se však točí příběh podle Květy a už několikátého stěhování do nového a následného zvykání. Přišlo mi, že Květa i chvílemi dost žárlila na svou mladší sestru. Ačkoli to nebylo výrazné, tak si to zpětně uvědomuji. Květa mi od začátku přirostla k srdci a měla jsem ji moc ráda a její chování jsem plně chápala.

Autorky styl psaní mi velice sednul. Věty byly velice čtivé a citově zabarvené. Na to, že se jedná o její prvotinu, tak Moje cesta fantazie se opravdu vyvedla a nedivím se, že vyhrála v soutěži Hvězda inkoustu. 
 Až ta druhá noc, znepříjemněná bolením všech svalů v těle a palčivým horkem sálajícím z šikmé střechy byla skutečným návratem do reality.
Co musím vyzdvihnout, tak to je venkovská atmosféra při hasičských závodech. Hned jsem si vzpomněla, jak se to bere vážně a zároveň různé domluvy s ostatními. Úplně jako kdybych viděla vesnici, ve které jsem vyrostla. 

Často jsem při čtení pociťovala příjemný pocit a přistihla jsem se u toho, že jsem se i usmívala. Hlavně po přečtení mi na tváři ještě dlouho zůstal úsměv. Cítila jsem se velice spokojeně a šťastně. Věřím, že kniha svým způsobem i splnila to, že se jedná o feel-good.

Moje cesta fantazie doporučuji všem, kteří mají rádi feel-good knihy, u kterých si odpočinete a budete se cítit dobře. Ještě jednou moc děkuji Humbooku za možnost přečtení této knihy. Moje cesta fantazie si můžete pořídit na stránkách Humbooku.

★★★★☆

 

4 komentáře:

  1. gratuluji :) zaprvé, kniha má úžasnou obálku :) a zadruhé to zní skvěle, lákavě :) děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřele doporučuji, je to moc milá oddechovka, u které jsem si odpočinula. :)

      Vymazat
  2. Kniha vypadá moc zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.