Dracula

Originální název:
Dracula
Autor: Bram Stoker
Rok vydání celosvětově: 1897
Nakladatelství: Argo
Žánr: Historie, Horor, Román
Počet stran: 398 stran
Obsah:
Román Dracula Brama Stokera není třeba dlouze představovat, slyšel o něm snad každý: právě v něm se totiž v dokonalé podobě zrodil moderní mýtus upíra. Ne každý ovšem tento klasický román o fatálním střetu s nesmiřitelným zlem četl – a naše nové vydání nabízí ideální příležitost, jak to napravit. Na své si tu ovšem přijdou i znalci a milovníci Stokerova příběhu

~~~ 

Už dlouho jsem přemýšlela, že bych si mohla přečíst Draculu. Lehce jsem se do příběhu dostala s knihou O upírech a vlkodlacích, kde byl popsán příběh Lucy Westenrové. Ovšem chybělo mi, co předcházelo a též úplný konec, který jsem objevila v Draculovi.

Bohužel Dracula byl pro mne zklamáním v tom, že jsem si myslela, že jeho čtení nebude složité. Naopak, bylo složité hlavně kvůli dlouhým popisům, kde se nic nedělo. Ty mě nebavily a těžko jsem se skrz ně prokousávala. Jazyk psaní mi nikterak nevadil, přece jen se jedná o starší mluvu.

Jediné části, které mě velmi bavily, byly ty, kde se vyskytnul Dracula. Setkání Johna s Draculou a pro mě již známý příběh týkající se Lucy. Zde se nejvíce vyskytovalo děje a něco se neustále dělo a dá se říci, že v některých případech to bylo zajímavé. Co ještě mě bavilo, ale již ne tolik, bylo hledání stop po Draculovi, i když sem tam mi to dalo zabrat, jelikož některé pasáže mě tolik nebavily.
 Odsuzuji tě k živoucí smrti a věčné touze po krvi.
Nejvíce jsem si oblíbila ženské postavy. K nim jsem si dokázala nejblíže najít cestu, avšak ostatní mužské postavy mi přišly vzdálené a díky tomu jsem si k nim nedokázala vytvořit vztah. Chyběly mi u nich emoce, a to i přesto, že se jednalo o deníkové záznamy.
 
Jakožto jsem velmi ráda, že jsem se dostala ke klasice jako je Dracula. I přesto, že se mi to vleklo, příběh byl pěkně vymyšlený. Navíc jsem si přečetla knihu, kde prvně vznikl upír. Takže pokud chcete jako já se pustit do této klasiky, počítejte s tím, že některé záznamy budete mít chuť přeskočit. Ale za to na druhou stranu budete mít přečtenou tuto klasiku.

 

Co jsem tak koukala, Dracula má ohromné množství různých obálek. Nejvíce mě však zaujala tato anglická obálka. Hlavně díky té krvi, která jako by stékala po knize.

★★★☆☆

6 komentářů:

  1. Škoda, že se jedná o poměrně složité čtení a že tě kniha kvůli tomu zklamala. Taky bych si ji ráda jednou přečetla, tak to snad zhodnotím sama, ale u klasik bych tu jednoduchost stejně asi nečekala. Jen někdy je ta složitost "čtivější" než jinde, holt no. Pěkně zpracovaný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel no. :/ Pár klasik už mám načtených a dokonce v nich mám i své oblíbence, ale tato mi dala poměrně zabrat. :D

      Vymazat
  2. jedno vydání mám doma, ale ještě jsem se ke knize nedostala :) mám obavy, že mi to právě nesedne... styl psaní, složitější čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To naprosto chápu, ale za tu zkoušku to určitě stojí. :)

      Vymazat
  3. Tak tuto knihu jsem nečetla :-), ale taky mám obavy, že mi to nesedne

    OdpovědětVymazat
  4. O knize jsem též uvažovala. Ale jestli jsou tam nudné pasáže, tak nevím zda se do toho pustit.

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.