Růženky

Originální název: Sleeping Beatuies
Autor: Stephen King, Owen King
Rok vydání celosvětově: 2017
Nakladatelství: BETA Dobrovský
Žánr: Román, Thriller
Počet stran: 624 stran
Obsah:
V budoucnosti, tak blízké a skutečné, že se může odehrávat v tomto okamžiku, se stane něco podivného. Když ženy usnou, obalí se jemnými sítěmi a znehybní, takže připomínají kokon. Pokud je někdo probudí, nebo se pokusí protrhnout síť zahalující jejich tělo, ženy se rozzuří a reagují nesmírně násilnicky. A když spí, odebírají se kamsi do neznáma... Muži v našem světě zůstali opuštění a musejí si nějak poradit sami. Avšak jedna žena, záhadná Evie, je vůči spavé nemoci imunní. Je ta nemoc požehnání nebo kletba? Je Evie medicínskou anomálií, kterou je třeba studovat, nebo je to démon, kterého je třeba zabít

~~~

Moje volba pro tuto knihu byla velmi jednoduchá. Přece jen jedná se o Kinga a jeho knihy mě ještě nezklamaly a dosud se mi velmi líbily. Takže jsem počítala se stejnou situací u Růženek. Zprvu mě překvapila délka knihy, zatím jsem u něj navyklá na kratší knihy. Jeho delší mě ještě čekají.

Co mi nakonec přišlo velkým mínusem, tak to byl zrovna počet stran. Bylo to velice detailní a čtenář jen zažívá typický den různých osob, a že těch lidí bylo hodně. Do sté stránky se skoro nic neděje, jen se seznamujete s Evie, ale ta se tam ještě moc často neobjevuje. Když toto všechno zvládnete, tak se pomalu dostanete ke vznikání kokonů. A od této chvíle to začalo být poněkud zajímavější.

Což ale nejlepší bylo takových posledních dvěstě stran, kdy se děla pořádná akce a navíc jste viděli, jak svět pomalu upadá. A tehdy jsem byla zvědavá, jak to dál dopadne, to mi knihu nakonec vyzdvihlo z průměru. Pár věcí jsem čekala trochu jinak, ale nakonec se dá pochopit, že to tak nakonec dopadlo. Po tom všem, co všichni zažili...

Matoucím může být ohromný počet postav, u kterých snadno zjistíte, že nevíte, o koho jde, ačkoli jste o něm už předtím četli. Pro takové je hned na začátku vytvořen seznam postav, aby v knize byla lepší orientace, a je to jen dobře. Při čtení se mi stalo, že jsem četla jednu podkapitolu s tím, že je to někdo jiný, než byl. Takže jsem si ji znovu celou zopakovala. 
„Obvykle jsem docela kliďas, ale tohle mě příšerně vyděsilo."

Jak jsem načala, tak kniha se skládá z kapitol a podkapitol, přičemž některé podkapitoly jsou velmi kratičké, že vyjdou i na pár odstavců. A většinou každá podkapitola se věnuje jiné osobě. Proto je opravdu dobré, abyste se soustředili na čtení a neuteklo vám, o koho se jedná. Navíc se v knize objeví kapitoly týkající se jen a pouze žen. Mně osobně se zrovna tyto kapitoly nejvíce líbily a dost mě bavily. Navíc díky nim jsem si zodpověděla jednu otázku, aby se mi na to hned objevila další. 

Na Růženkách mě velmi mrzely chyby. Ať se jedná jen o vypadnuté písmenko či špatně skloňované slovo a dokáže to narušit čtení. Pár se jich tam vyskytlo a u některých jsem se i zastavila. Hlavně ze začátku jsem si jich všímala, ke konci knihy si nevybavuji, že by se nějaké vyskytly. Jakožto je to škoda, že se to více neohlídalo. 

Když to vezmu, pokud vydržíte začátek Růženek, tak se vám kniha odmění svým koncem, který vás nebude chtít pustit, a vy si řeknete, že to nakonec bylo skvělý a stálo to za přečtení. Navíc chvíli možná budete přemýšlet jako já, zda se následující den vůbec vzbudíte a nezůstanete v kokonu. To by bylo něco, kdyby se to stalo.


Jsem ráda, že jsme obálku převzali, protože je fakt pěkná a knihu skvěle vystihuje. Nakonec jsem vybrala polskou obálku, která mě velmi zaujala a dá se říci, že s touto obálkou má naše převzatá obálka pár věcí podobných.

★★★★☆

2 komentáře:

  1. Toto asi nebude nic pro mě. Takové množství (i když je tam seznam) není nic pro mě, ale hlavně nemám ráda dlouhé rozjezdy 😔

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, tak na jednu stranu alespoň víš, že se máš této knize vyhnout. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.