Vrahové z říše smrti



Originální název: Mörder aus dem Totenreich
Autor: Jason Dark
Rok vydání celosvětově: 1973
Nakladatelství: Moba
Série: John Sinclair, 2. díl
Žánr: Detektivní, Fantasy, Horor
Počet stran: 64 stran
Obsah:
Sympatický vrchní inspektor Scotland Yardu John Sinclair – muž se všemi klady i zápory – svádí často nerovný boj se zlem a nadpřirozenými silami. I tentokrát bojuje s mrtvými.

~~~

Pomalu se to pro mne stává tradicí, že si na Haloween přečtu alespoň jednu strašidelnou knihu. Letos je to podruhé, co se toho držím a zatím jsem s tím spokojená. Dá se říci, že jsem si na to našla sérii, kterou vždy takto budu číst. Přece jen má pouze 64 stran a jedná se o takovou krátkou jednohubku, která je přečtená na jedno posezení.

Strašidelné prvky tam byly, ale ty u mne nezpůsobily strach, nýbrž napětí, jak mě zajímalo, co bude dál. Ale to se spíše objevilo ke konci knihy. Když tak nad tím přemýšlím, po celou dobu čtení jsem se vůbec nebála. Takže bych řekla, kdo nemá načtené horory, tak si tuto knihu může v klidu přečíst.

Čeho jsem si hlavně všimla a sem tam mě to štvalo, bylo používání jednoduchých vět. Nebyly zde žádná dlouhá spojení, na které jsem už nějakou tu dobu zvyklá. Může se i díky tomu zdát, že se jedná o dětskou knihu. Často se zde též objevovaly vykřičníky, kdy autor jimi na nějakou věc chtěl upozornit. Zprvu byly rušivé, ale po čase si člověk na ně navykl.

Hrůzostrašný přízrak. Dokonalý netvor!

Tentokrát zde mají hlavní roli hned dvě postavy, a to John Sinclair a Billy Connolly. A díky tomu můžete sledovat hned dvě linky odehrávající se v jeden moment. Takže víte, co se děje s obětmi, a zároveň s inspektorem, který se to snaží vyřešit. Když to vezmu, tentokrát jsem si zde dokázala oblíbit jednu postavu, a to Billyho.

Jinak počítejte s tím, že se zde objeví i jiné postavy, které si pro sebe urvou i svou chvilku chvály. Takže se o nich často něco dozvíte. Hlavně mě osobně utkvěly v hlavě dvě dívky, které byly často zmiňovány v průběhu daného výletu. Ale ne, že by to byl nějaký rušivý prvek.

Co mi trochu vadilo, bylo, že ke konci, se některé scény usekly zrovna v průběhu dění. Následně se přešlo na jinou scénu, která se též usekla, a vrátilo se to k té první scéně. A takhle se to hned několikrát opakovalo. Usuzuji, že šlo hlavně o to, aby ve čtenáři bylo vyvoláno napětí s tím, jak to dopadne. Jak můžete tušit, šlo zrovna o ty dvě hlavní postavy.


Tentokrát mi výběr obálky moc dlouho netrval. Jakmile mi padl pohled na tuto německou obálku, bylo rázem vybráno. Perfektně sedí k tomu všemu, co se v knize událo.

★★☆☆☆

6 komentářů:

  1. I přes nízké hodnocení mě tohle docela zaujalo. Takový "béčkový" horůrek a ty já ráda. :-D Trochu se mi při čtení recenze vybavily Stopy hrůzy jako takové, to asi tohle bude nějaká série právě Stopami inspirovaná...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto, jestli zaujalo, tak to určitě zkus. :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, ale kniha nebude nic pro mě. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda, že jsi napsala tuto recenzi, každopádně se musím omluvit, že mě kniha moc neoslovila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasný, zrovna tato mě bohatě stačí jednou za rok. Tak chápu. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.