Blackout


Originální název: Blackout - Morgen ist es zu spät
Autor: Marc Elsberg
Rok vydání celosvětově: 2012
Nakladatelství: Omega
Žánr: Román, Sci-fi, Thriller
Počet stran: 376 stran
Obsah:
Jednoho chladného únorového dne zhasnou světla v Itálii. A nejen tady. Chvíli nato ve Švédsku, pak v Německu, Francii, Rakousku, Belgii a Holandsku. Všude v Evropě se hroutí elektrická síť, přestanou fungovat výtahy, metra uváznou v tunelech...
Italský bývalý hacker a programátor Piero Manzano věří, že ví, kdo je za to zodpovědný,
a tak se to snaží sdělit odpovědným orgánům. Ale nikdo mu nevěří. Až francouzský komisař Europolu François Bollard je ochoten ho poslouchat.
Ale když mladá a atraktivní novinářka Lauren Shannon objeví, že z Pierova počítače byly odeslány podezřelé emaily, začne klást nepříjemné otázky, a Bollard jej začne podezřívat. Manzano má proti sobě mazaného a neviditelného soupeře a je z něj lovná zvěř.
Mezitím se situace v ulicích stává stále více dramatičtější. Zdá se, že v Evropě nic nefunguje. Několik evropských jaderných elektráren je v kritickém stavu a ohrožují životy milionů lidí. Závod s časem začíná. Závod, který lze jen stěží vyhrát.

~~~

Na tuto knihu jsem se chystala už od doby, kdy jsem se o ní dozvěděla. Už jen od samotného názvu mě velice zaujala a anotace k tomu dopomohla ještě více. Jak vidíte, nakonec jsem se k ní dostala a jsem za to moc ráda. Hodně mě chytila a navíc se četla moc dobře, takže ty stránky samy utíkaly.

Co mě se nejvíce líbilo, bylo, že kniha vyznívala velmi realisticky, že něco takového se opravdu ve světě může stát a bude to mít nedozírné dopady. Když nad tím přemýšlím, nevím, co bych sama dělala, kdyby najednou vypadla elektřina. Spíše přemýšlím, zda bych to zvládla, hlavně když mám v okolí Temelín. A tím se dostávám k další věci. Zrovna zmínky o Temelínu se mi dost líbily a tuším, na co se mám alespoň připravit.

Kniha se skládala ze dnů, které byly počítány ode dne výpadku elektřiny. Následně se přesouvala na různá místa v rámci jednoho dne. Díky tomu jsem se dozvěděla, co všechno se dělo na různých místech. Toto přeskakování ničemu nevadilo, naopak mi přišlo, že to ke knize perfektně sedí. Dokonce dokázalo dostatečně napnout, aby mě lákalo na to, co se bude dít dál.
,Od anarchie nás dělí jenom čtyři jídla.'
Popis okolí byl perfektně popsán, nic, co by zabíralo příliš hodně stránek. Ale dostatečný na to, aby čtenář pocítil, jak ta situace se stává čím dál více zoufalejší. Ještě k tomu tam jsou i popisy lidí a jejich jednotlivá chování. A opravdu, ničemu z toho se nedivím.

Vyskytuje se zde větší množství postav, ale nemusíte se nějak obávat, že si je budete plést. Brzy se vám objeví jen ty nejdůležitější, a ty se dají snadno zapamatovat. Když už jsem u těch postav, tak nemohu ani říci, koho jsem měla nejradši. Všechny jsem si dost oblíbila a dokázala jsem pochopit jejich chování. I když v jedné věci mě trošku Hartland štval, ale chápala jsem ho. 

Pokud máte rádi tento typ knih, vřele vám ho doporučuji. Věřím, že z toho budete mít podobné pocity jako já. Přitom při čtení můžete popřemýšlet, co byste na jejich místě dělali vy. Mně osobně je jasné, že další knihy od tohoto autora si rozhodně budu chtít přečíst.

 
Obálka mi tentokrát dala velice zabrat. Líbily se mi hned dvě, kdy na jedné byl pouze modrý název této knihy a druhou, která je anglická verze. Hlavně jsem ji vybrala proto, že se odlišovala od ostatních.

★★★★☆

11 komentářů:

  1. Pěkná recenze :) Blackout jsem četla a taky se mi docela líbil, jen jsem se nemohla zbavit pocitu, že to bylo takové neosobní. Jak tam bylo hodně postav a míst, tak jsem se do toho tolik nezažrala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto ano, postav tam bylo požehnaně, ale bylo to dost dobré. :D Od autora mám ještě v plánu další knihy. :)

      Vymazat
  2. Já osobně tenhle druh knih moc nemusím. Přesto mě tvoje recenze zaujala. Alespoň takhle zprostředkovaně se o knize něco dozvím. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám ráda, když se v knížkách hodně přeskakuje, vždycky mi to přijde autentičtější, protože dává smysl, že se narz děje víc věcí, a prostě to do další kapitoly nepočká. :D Téma knížky mi le docela připomíná nějaký céčkový americký katastrofický film, ale jestliže to hodnotíš tak vysoko,a si se to téma dá holt zpracovat i kvalitně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám ráda přeskakování, ten příběh toho má pak v sobě mnohem více. :D Jakožto ano, bylo to zpracováno velmi kvalitně. :)

      Vymazat
  4. Tuším som akurát túto knihu ako e-book videla v akcii na Knihy Dobrovský a uvažovala som nad ňou, tak jej dám asi šancu, vyzerá to dobre :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus, je to dost promyšlená kniha. :)

      Vymazat
  5. Achjo, já to nedočetla. Nevím, kde jsem v knize byla, ale na začátku popisovali, jak to funguje a tak a to jsem se málem ukousala nudou :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. Ono to i chvíli trvalo, než se to pořádně rozjelo. :)

      Vymazat
  6. Zajímavá kniha. I vzhledem k aktuální situaci bych se na ni ráda mrkla. Navíc mám ráda různé dystopie a apokalypsy a tohle vyznívá dost podobně.

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.