Křišťálové království


Originální název: Crystal Kingdom
Autor: Amanda Hocking
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Série: Kroniky Kaninu, 3. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Obsah: SPOILER
Bryn Avenová, neprávem obviněná z vraždy a velezrady, je na útěku. Může jí pomoct jen její největší nepřítel, úžasný a záhadný Konstantin Black. Je jejím jediným spojencem v boji proti těm, kteří si uzurpovali její království a kteří hrozí zničit vše, co je jí drahé. Může mu ale doopravdy věřit? Když se Bryn snaží očistit své jméno, zároveň přitom odkrývá nejtemnější tajemství vládce Kaninu. Nic není takové, jak se zdá, ale jisté je jedno: chystá se velká bitva a až skončí, nic už nebude jako dřív…

~~~

S dalším dílem se opět vracím ke Kronikám Kaninu, jedná se tedy už o poslední díl. A mohu říci, že mě dost bavil. Ačkoli se sem tam vyskytla slabší místa, i tak za to přečtení stál. Hlavně teď přemýšlím, zda mám zkusit i další sérii, a to Svět Tryllů. Myslím, že ještě uvidím, jak se rozhodnu.

Doufám, že vás od přečtení obsahu odradil spoiler. Zde v recenzi se veškerým spoilerům vyhnu. Když to vezmu, opět se objevíme v různých prostředích. Dobré na tom je, že nahlídnete skoro do každého království. Tím si budete moci porovnat, co kde je, a které se vám zdá nejlepší. Když to vezmu, tak mně osobně se snad nejvíce líbil Kanin.

I zde se objeví nové postavy, ale ty již nemají tak zásadní roli. Jen půjde o to, abyste je poznali, a aby popřípadě posunuli děj kupředu. Takže žádná nová jména si nebudete muset moc pamatovat. Řeknu vám, že mě tady Bryn sem tam vytáčela, jakožto chápu ji, ale tedy ostatní měli více rozumu než ona. Jinak ale byla na určité scény v pohodě a dost jsem si ji za všechny ty díly oblíbila.

„Někdy se špatné věci stávají bezdůvodně a někdy proto, že to jiní lidi podělali." 

Co už je víceméně jasné, je blížící se bitva. Nevím proč, ale nějak jsem ji čekala, že bude trošku jinak popsaná a delší. Ale i tak jsem s ní spokojená, nemám ani moc co vytknout. Jedna část při bitvě mě hodně pobavila, jelikož jsem fakt nečekala, že si na takovou maličkost vzpomene. Hned mi to vykouzlilo úsměv.

Ke konci se pak odehrála jedna věc, která mě šokovala a nějak se mi tam moc nelíbila. Myslím, že kdyby ji autorka vynechala, tak bych danou situaci brala ještě mnohem vážněji. Takhle mě to akorát trochu pobavila a jen jsem nad tím zavrtěla hlavou. Víceméně během čtení celé série na danou věc čtenář přišel a nebylo třeba na to důrazně poukázat.

Jinak s celkovým koncem jsem hodně spokojená. Naznačuje vám to, kam všechno bude směřovat. A i přesto je to naprosto ukončené a vy tedy nemusíte být nespokojení s případným otevřeným koncem. Když to vezmu, tak zrovna třetí díl mě nejvíce navnadil k tomu, abych si přečetla Svět Tryllů.


Opět ohledně obálek byl výběr velice jednoduchý. Jedná se tedy pouze o druhou verzi anglické obálky. A teda jsem ráda, že jsme převzali tu první verzi, ta mi přijde mnohem hezčí.

★★★☆☆

12 komentářů:

  1. Tak tuto knihu ani předešlé díly jsem nikdy nečetla ani jsem o nich upřímně neslyšela, nicméně zaujal mě obal i tvá rencenze děje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že tě zaujala. :) Popravdě, já si ani nepamatuji, kde jsem na ni kdysi narazila a pak jsem ji našla znovu a náhodou. :D

      Vymazat
  2. Už som ju pozerala v kníhkupectve a veľmi ma zaujal príbeh na prvý pohľad. Podľa mňa sa číta celkom ľahko, čo je výhoda. Som zvedavá, či skončí v mojej knižnici. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano čte se lehko, ale sem tam může tě rozčílit hlavní hrdinka. :)

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Tahle série se mi taky líbila i dkyž měla svoje nedostatky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, hlavně se jednalo o oddychovou četbu, kde si člověk odpočinul :)

      Vymazat
  4. Tohle byl nejlepší díl ze série. Bryn mě teda štvala pořád, ale je fakt, že tady už nejmíň. A Konstantin mě naštval :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ja som sa pri tejto sérii dostala tuším k druhej časti tej pôvodnej sérre Trylovia (Svet Tryllu!. Zachytila som aj info o tejto druhej sérii, ale už som sa k nej nedostala, osobne ma až tak nenadchla táto autorka, každopádne prostredie vytvorila zaujímavé a som rada, že tebe sa táto séria páčila ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Tryllech já se dozvěděla během čtení této série. :D Jakožto přemýšlím nad nimi, ale nemohu se k tomu odhodlat. Otázka, zda by mě to bavilo.

      Vymazat
  6. Pěkná recenze. :) Série mě láká už dlouho, tak snad se k ní brzy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad ano. :) Doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.